Alma

I Lördags fick vi ju hem Alma var till Sundsvall/indal och hämmtade henne allting gick jätte bra uppfödarna var trevlig och bjöd oss på kaffe och glass hon hade mkt hundar :) Bilturen gick bra hem Alma sov hela vägen. Ringde uppfödaren när vi kom hem hon ville det heeh sen har jag pratat mkt med henne och skickat bilder :D Men gjorde en liten miss haha gav alma mat men hon orkade alldrig äta upp den så jag ringde uppfödfaren och hon sa att hon alltid åt upp hemma där humm då sa ohn men du ger henne 4 dl mat om dagen ja sa jag hon får 4 dl vid varje mat tillfälle haha då skrattde hon glatt men du ska ju ge 4 dl över hela dagen 1,5 dl vid varje måltid haha inte undras på att hon inte orkade haha hon hade nog blivit tjock om jag inte ringt och frågat ahha usha men men första valpen så! Men nu vet jag iaf hur mkt hon ska ha och hon äter upp allting sen idag fick hon lite fil som mellis också på kvällskvisten :) Det gick i det heeh.. Har badat henne idag det gick bra men hon ville gäna hoppa ut badkaret hehe..Hon ör väldigt lydig och klok! Hon kan redan sitt & ligg och hon slutaar alltid med  dom få satyg hon gör vid nej idag har hon bara kissat inne 1 gågn resten ute hon var inte nå rumsren när vi fick henne! Så hon lär sig fort kan tänka mej att det är för att det är collie i henne ni vet lassie hund och dom är ju väldigt lätlärd o klok :) Det går bra med Liam o Nisse också heeh..Nu ska jag kika vad hon pysslar med i köket :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0