Svårt!

Jaha, Imorse var vi ut på prommisen med Alma & man kunde känna höstluften även fasst det såg ut att vara så varmt, Tycker Hösten är en bra & mysig årstid visst kunde sommaren vara lite längre fasst ändå så är det så jävla varmt då & då vet jag inte var jag ska ta vägen usha hellre våren & hösten :) Vintern är väll fin den också men då ska det vara riktig vinter inte nå slask!!

Jag vet inte hur man ska uppfostra Alma längre hon är så jävla olydig nu så det finns inte antar att det är någon trots ålder hon hamnat i för uppfödarens valp hade blivit likadan vilket var skönt att höra! Men det är jobbigt för hon kan springa fram till folk & följa efter dom & jag får bara inte tag på henne igen hon vet att jag tar i henne därför springer hon ännu längre bort så jag vet inte hur jag ska göra? Nyss när vi gick till mormor för att låna en gräsklippare så fick hon vänta här utanför innan för staketet då men så fort vi går skäller hon som en jävla tok men jag försöker att inte bry mej om det , men iaf så när vi var inne hos mormor så kommer Alma helt plötsligt *morr* Antagligen har hon hoppat över staketet men hur fan då? Det är ju högt men det är det enda sättet!! Jag vill ha en lydig hund men hur jag än tränar & försöker så blir hon mera & mera olydigare :( Koppelträningen går väll ganska bra el iaf ibland men som idag har hon dragit som fan & man tappar bara lusten att gå ut med henne då man får sår utan kopplet när hon drar :( Ne men jag hoppas att det lägger sej när hon bli vuxen för hon är ju trots allt bara 5 månader men man tar henne för vuxen nu eftersom hon är så stor haha men hon är ju fortfarande liten valp igentligen aja tiden visar annars får vi ta till hjälp från Cesar haha han som är med på tvn han kanske vill komma hit. El vad tror ni? :P

Jag vill ha mera jobb!! Är desperat har inte kännt så hra förut då har det varit lite njaa när dom ringt & frågat om jag kan jobba haha men nu är det JAA  gärna hela tiden om jag kan förståss men jag vill ha mera jobb så  jag kommer in i A-kassan, Måste ju jobba 17 timmar per vecka i en 4 vecorsperiod nu för att få gå med i A-kassan så jag hoppas att jag får göra det nu :) Trivs så jävla bra på C-huset & det är inte bara jag som gör det!! Skulle bli världens lyckligaste om jag fick en rad där :) Men det är så klart många andra före om man ska vara rättvis men det verkar det ju inte vara eftersom fol som alldrig ens jobbat där får en rad helt plötsligt men men.. Iaf så känner jag att jag tycketr det är roligt att åka dit nu faktiskt & det är jätte bra :D Jag är en som som tycker om trygghet & vill veta hur min dag ungefär kommer att se ut & det får jag där :) Tänker ju mkt på vad jag ska utbilda mej till sen om jag nu ska det men jag kommer alldrig på nått mera än att jag faktiskt skulle nog vilja vara kvar på Hagängsgården visst ibland är det väll lite si & så beroende på vilken man trivs att jobba med men annars så :) Kanske är det ändå inom vården jag vill jobba i fråmtiden också även om det är skit kast betalt men det är faktsikt roligt nu!! :)

Jaja babbel & babbel som sakt jag skriver bara av mej litte annars går jag & funderar på så jävla mkt haha! Varför är det inge som lämmnar någon komentar? Antar att ingen läsetr bloggen längre för att jag sriver om så ointresanta saker haha..

Nu ska ja ut till sandlådan me Liam :)

Kommentarer
Postat av: Madde

vid 6 månader börjar trotsåldern.. den är juh fan inte alls rolig -.- ahaa



hopps du får en rad då :) ja vill sluta nu ja haha

2008-08-16 @ 11:42:13
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0