Tomt.

Här sitter jag allderles ensam. Liam & Fredrik har åkt in till Hudik. Jag ska ju jobba. & Fredrik ska laga bil i garaget så Liam ska vara hos Farmor & Farfar. Han tyckte det skulle bli kul. :) Var länge sen han var där nu. Var ju meningen att han skulle sova där denna helgen. Vi tänkte ju gå ut & äta. Men jag måsta jobba. I morgon börjar jag kl 7.00 till 21.00. Jobbigt! Men det funkar nog det med. Fredrik & Liam kommer på min lång rast i morgon. Det gör dom alltid när jag jobbar delad tur. :D Bra det! Saknar Liam så mkt annars när jag inte får träffa honom på hela dagen & kvällen!

Igår fick jag hjälp av Fredrik att göra min studieplanering. Var jätte bra! Men även fasst jag bara ska plugga på 50% så måste jag göra klart en hel bunt med uppgifter på 1 vecka för att hinna klart med allting tills i Mars. Knepigt! Får se hur det går. Måste nog jobba mindre iaf! Tråkigt det också! :( Men men..  Verkligen svårt med Etik tycker jag! Ska klara några kryssfrågor nu & hur änn jag gör så får jag ändå fel på en spalt. Fattar inte! Jag läser ju svaren i boken & Kryssar i som det står men ändå så får jag fel på just en spalt med frågor Humm??

Ikväll ska Fredrik söka ett jobb som  pappa tipsa om. :) Hoppas att han får det. fasst han hade ju inte den rätta utbildningen som man måsta ha. Men man kan ju alltid söka. Man kan inte få mera än ett nej. Synd att det är nattskift bara. :( Jag som är så mörkrädd! :( Huga!! Men huvudsaken är att det är ett jobb säger jag. Han kan ju alltid tacka nej om det skulle bli så att Huddig kommer på fötter igen. :) Jag vill också ha ett fasst jobb nu! Men det går ju inte när det inte finns utbildningar till Uska här omkring! Inte hela utbildningar iaf. Jag gör vad jag kan iaf! Mamma fick gå som vikarie i typ 10 år innan hon fick en fasst tjänst så. Hoppas jag slipper gå så länge! Kan bli rätt jobbigt att springa runt i hela huset. Men man är ju en erfarenhet rikare då igentligen. Man kan ju alla avdelningar & det är ju bra. Men det skulle vara bra att ha på ett ställe. Men men. Jag är glad så länge det finns jobb! Det funkar absolut att vara vikareie också. Man får ju jobba mkt. :)

Tror ni att snön ligger kvar tills på Julafton? Hoppas iaf. Idag är det väldigt fint ute. Soligt. Tur att det inte är varmgrader. Då försvinner ju snön. :( Vill åka skoter nu! :) Hoppas att Fredrik får iordning den någongång!

Alma smet 2 gg igår. Vet inte om hon lykkas hoppa över staketet nu när det är snö. Hon när väll upp bättre då. El så är det för att hon löper. Hon har ju blivit lite knepigare sen hon började göra det. Är lite små rädd för saker. Hon är ju bara häromkring i skogen & hon kommer allttid mär man ropar på henne & det är bra. Men tänk om hon springer till någon hanhund. Inte bra! Vill inte ha några valpar här inte. Haha. Gud vad jobbigt!

Nee nu ska jag dricka min 2a kopp kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0