Hudik

Idag har jag & Liam varit in till Hudik & handlat mera julklappar. Det vart såklart flera klappar till Liam. Sen köpte jag till Mamma,Alex,Seb,Farmor & Farfar. Liam ville även köpa till Johanna så det gjorde vi! Haha världens svåraste sak att slå in. Fick göra en smällkaramell av paketet. :) Blir mest traktorer & grävskopor & bilar till Liam. Han älskar ju sånt! Finns inget som farsinerar honom så mkt som traktorer & glassbilen gör! Han har varit intresserad av sånt sen han typ var nyfödd haha! Han kanske blir en trakor förare en dag. :) Vem vet? Jag köpte även lite saker till hemet. Julgardiner & ljus. & Så handlade vi mat. Liam var inte lika trotsig idag. Fattar inte varför det bara blir när vi är i Sundsvall? Men inne på Öb så ville han ha en bil som han redan har hemma. Humm? Ja då skrek han ju när han inte fick den! Men jag försökte förklara i den mån han förstår & han verkade förstå för han slutade nästan på en gång. :) Sen när vi handlade fick han en liten glass eftersom han varit så duktig idag. :) Men sen när vi skulle betala pekade han & skrek på godiset! Det kom fram en tant & frågade vad han pekade på & frågade om han hade lärt sig vad godis var för nått. & Det har han ju eftersom han varit tidigt med att smaka allting! Kankse dumt men jag har alltiid tyckt det varit roligt att ha honom med oss i soffan & smaka chips. Mysigt det! & Mormor köper ju tabletaskar åt honom. Han är ju trots allt 2 år. & Man var väll likadan med godis när man var liten. Fasst det är ju bra att vänta med socker så länge man kan igentligen. Men det började väll när han var typ 6 mån & alla tyckte nog att han allt kunde få smaka en liten klick glass nu på en tecked det är kallt & gott när det kliar i tänderna! & dom äldre tycker ju att bullar & kakor är näringsrikt! Det verkar så iaf. & Så började det. & Visst har jag alltid varit lite så att han ska få smaka allting! Men är noga med tandborstningen iaf. :)

Idag på Kvantum fick man en burk el inte burk. Men en liten plast ask som man kan sätta i festisen i. Som ni säkert vet så klämmer ju barnen på festis paketen & allting rinner ut! Men så idag så jag ett erbjudande att om man köpte 3 produkter från Nestlé så fick man en sån gratis. Jag har faktiskt funderat varför dom inte har funnits förut. El kanske dom har det? Men den var väldigt bra iaf. köpte festis från Nestlé som var osockrad också. :) Dom tycker han är god. Nee väldigt smart uppfinning tycker jag! Särskilt när man åker bil.

Ikväll har Johanna varit & hälsat på. Vi drack glögg & åt pepparkakor & Lussekatter. :) Är faktiskt rätt gott med glögg nu! Förut hatade jag det. Men man lär väll sig dricka det antar jag. Precis som kaffe. :) Kikade lite på Idol också. Liam tycker det är så roligt när Johanna kommer. :) Han fick vara uppe rätt sent ikväll. Han var inge trött heller fasst han inte sovit någonting under dagen. Busade som alldrig förr. :P Rackarungen ska bara killas under hakan nu för tiden. Han är för goo!!

Skönt att hela familjen har varit ledig från i Tordags & kommer förmodligen vara det hela helgen. Bemmaningen är ju stängd under helgerna. Ska vara om någon från själva jobbet ringer om det skulle krisa sig men det tror jag kappast! Är rätt så skönt att ha hela helgen framförsig  tillsammans. Oftast jobbar ju jag varje helg! Har iaf ganska mkt turer i December redan vilket känns skönt! :) Blir nog inte så bra lön nästan månad. Men jag har ju redan handlat klart nästan alla juklappar så vad gör det. Får säkert en massa pengar till jul också. brukar vara så. :) Jul? Oj vad fort det går! Var det inte nyss Jul.? Nå ja, Nu ska jag hitta på nått annat! Bye bye...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0