Vad fan är man värd igentligen?

Är ganska upprörd nu måste jag säga! Nyss när jag lämnade Liam på dagis så frågade ena av hans fröken varför jag inte hade fyllt i på dagisschemat att jag var arbetsökande? Ja sa jag jag vill väll jobba & gör det i den mån jag får men jag är inte inskriven på ams & vill inte vara det heller & då börjar tjatet ja men det måste du vara annars får du inge pengar bla bla bla!! & du kommer få betala dubeldagis avgift eftersom inte inte vill söka jobb! Vafan vadå? Ja jobbar ju eller? Ja ska jobba denna vecka & jag har jobat i flera veckor & kommer även att göra det & jag har penhgar så jag klarar mej bra! Det ska inte någon lägga sej itycker jag jag får ju lön varje månad Men ändå står det arbetslös överallt man kollar! Kan man inte sätta en annan benämning på det?? För så jävla arbetslös är jag väll inte? Jag jobar då folk vill ha semester eller är sjuk el vill vara lediga är det inte bra? behövs det inte vikarier eller vadå? Jag tycker vikarier är mkt värda el dom borde vara det just pga att dom får hoppa in när som helst bemmaningen kan ringa samma dag & fråga om man kan jobba tex kan du åka & jobba om 1 timme? Borde inte det vara uppsakattat att det finns folk som kan hoppa in?? & borde inte dom ha lite bättre betalt än 89kr timmen? & borde inte dom ha beröm istället flr att få skulden för allting? Så är det ju det skylls alltid på vikarierna "ja det dära har vikarierna gjort" Så låter det jämmt!! Är det värt det?? Ja tror inte det! & så säger dom på dagis ja men för att Liam ska få gå på dagis måste du vara arbetsökande! Jasså? Kanske borde berättat det lite tidigare då eller? Ska han sluta nu då lr? Hallå jag blir fan tokig!! Jag hatar ams för jag vet hur dom funkar liksom många andra vet det! Man får alldrig ett jobb genom dom & pengar? vadå vad är det för pengar alla paratr om som man får om man skriver in sej på ams?? För jag såg då inte skymten av några pengar när jag var inskriven där inte ens när jag hade arbetspraktik så fick jag pengar el jo efter typ 1 år fick jag 3000kr  jag hade ju inte råd att åka till jobbet varje dag från kl 7 till 4 för det kostar att åka på jobbet! Men jag fick alldrig pengar så jag hade inte råd längre så jag sa upp mej från praktiken & hela ams!! Varför måste man söka arbete genom dom? Kan man inte göra det på egen hand? Ja menar som dom på dagis sa du kan väll gå runt & fråga på olika ställen om du kan få ett jobb? Haha jo tjena tror ni det är så lätt? Va?? Då skulle nog flera ha fasst jobb! Alldrig att man kan gå runt & fråhga hej kan jag få fasst jobb här? Ne kankse förr i tidem! Jag var glad att jag fick jobba extra men inte nu längre det finns ingenting som heter jobba extra! Man får bara en liten lapp med en liten siffrra på den 27e men det finns ingen uposkatning el nå papper på att man jobbat! Man är arbetslös ändå fasst man jobbat! & man måste betala mera på dagis ju mera man jobbar är inte det mysko? Man måste betala för att kuna jobba? Vad är det hära för samhälle?? Undra vad dom säger nu då & vad dom kommit fram till när jag ska hämta honom!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag är oxå arbetslös eller hur man nu ska säga.. jag jobbar extra just nu tills jag hittar något men på tindras dagis säger dom ingenting om det.. hon har rätt att vara där 15 timmar veckan tills jag fått ett fast jobb och måste utöka tiden... helt sjukt faktiskt att dom kan göra så!? dom behöver väl inte lägga sig i ditt liv lr? o det där med pengar från ams har jag heller aldrig fått.. har man inte jobbat visst antal timmar i veckan i 6 mån i rad så har man ingen tillgång till a-kassa ens...

Men kan ju hoppas att dom kommer på nåt bra då för på dagis måste dom få vara och på ams vill man inte vara inskriven jag brukar söka jobb själv ja genom deras sida men inte genom dom.

2008-09-01 @ 10:26:16
URL: http://baravi2.bloggagratis.se
Postat av: Ewa

Kunde inte sagt de bättre själv! Håller helt med dig ang ams osv..men ang dagiset att de ska stå att du är arbetssökande de kan du ju fylla i fast du inte är inskriven på ams för du söker ju jobb fast du inte är inskriven eller hur? ja alla hatar vi ams för dom gör inget och de har dom sagt på ett möte att vi fixar inga jobb till er de får ni göra själva..men vi måste vara inskrivna där så att dom har nåt att göra annars bli dom arbetslösa hahaha

2008-09-02 @ 10:09:38
URL: http://ewawiklund.blogg.se/
Postat av: Madde

hur fick dagis reda på att du inte jobbar heltid ? asså ams är skit.. dem ska bara krångla till en massa hit och dit.. sök jobb utan dem.. funkar bättre haha. det gjorde jag och fick jobbet på kullen.. ams har inte hjälpt mig ett skit hah.. nu är jag glad att slippa dem :D och ja, varför måste man betala dubbla dagisavgifter när man inte jobbar? äre inte då man har mindre pengaR? jävla nördar haha.. och ja ska bli dagisfröken.. ja tänker iaf inte skälla ut föräldrar haha

2008-09-05 @ 12:12:03
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0