Kul.

För ett tag sen körde Fredrik för fort på e4an förbi polisens farkamera med min bil. Idag fick jag et brev från polisen hemskickat att dom ville jag skulle skriva vem som körde bilen eftersom dom såg att det inte var jag på kortet. Nu får jag inte skriva vem det var som körde för Fredrik. Hur fan gör man då? Fredrik säger att man inte har skylldighet att säga vem det var som körde. Men då kommer dom ju ringa till mig & örsa att jag ska säga vem det var. Varför ska jag måsta lida för något som jag inet gjort? Har någon kört för fort få väll den stå för kostnaderna tycker jag! Nu blir det ju jag som drabbas fasst jag inte körde :( Knepig sits. Känns taskigt att skriva att det var Fredrik men det var ju det! Vad ska man gö?

Kommentarer
Postat av: hur många gånger har jag inte varnat er det gäller att lyssna på gamla veteraner dom vet alltid bäst!!!!!!

ja nu har ni fått er en läxa!!!!!

2009-12-30 @ 18:30:12
Postat av: Sofie

Håll käft! Hur fan bra ser man kameran som bara står där i bland & han körde 1 km över. Vadå läxa jag har inte kört för fort. Du har fått böter många flera gg änn mej

2009-12-30 @ 19:15:19
Postat av: Emma

Usch, jobbig sits :/ Men det är ju bättre att säga att det var Fredrik!? Så får ni betala bötern båda två :/ Eller han ska ju betala, men som sambos har man ju "delad inkomst" mena ja :)



Eller så väntar du bara på att dom ringer och DÅ kan du säga att det var fredrik? =) ne, jag vet inte.. Jobbig sits.. Hur mycket för fort körde han?



2009-12-31 @ 19:23:16
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: madde

det stämmer sofie, du behöver inte säga vem som körde, säg att ni lånade ut bilen den dagen ;) det gjorde en kompis till mig som fick hem ett likadant brev, det hände inge mer eftersom polisen inte kunde säga vem som körde. Det är faktiskt ingen lag på att man ska säga vem som körde :)

2010-01-02 @ 12:33:25
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0