Arg!

Usha, jag kan inte släppa det dära på Bvc idag! Bara för att det var andra som också hade tid på 1årskontroll så hade dom inte tid med LIam! Är inte en knöl viktigare än en 1års kontoll & vi hade också tid idag kl 15! Jag blir så lessen. Jag vill verkligen veta vad det är för någonknöl som Liam har ju! Man kan inte bara veta vad det är genom att känna lite med fingrarna ju! Borde inte en barnläkare veta bättre? Får man verkligen bli behandlad på så vis? Dom borde förstå att man blir orolig! Visst det kan vara något ofarligt, men hur ska man veta det? & om man befinner sig på en hälsocentral, betyder inte det att man ska vara sjuk då? Allstå dom flesta som söker hjälp på en hälsocentral är väll sjuka på något vis? Man bokar väll inte tid för att man är frisk? Hur många av er har inte varit sjuka när ni besökt en hälsoentral? Jag har iaf varit sjuk dom flesta gångerna jag varit dit! Fyfan vad jag ska stämma denna läkare om det visar sig att det är något annt änn en körtel! Om jag vore läkare skulle iaf jag prioritera barn med knölar & verkligen kolla upp vad det kan vara för något, inte bara gissa & skicka hem barnet igen för 5e gången! Usha, hur ska man göra för att verkligen få hjälp nu för tiden? Ingen som har tid att hjälpa en längre. Jag hoppas att knölen försvinner! Jag är ju ingen läkare & jag kan inte ta prover på knölen & veta vad det är sen ju. Hade det varit läkarens egen fam så hade dom gått före alla andra tror jag! Usha & fy säger jag bara. Liam har lika mkt rättighet att infinna sig på Bvc när han har en tid som alla andra har! Fattar inte ens varför vi fick en tid. Men det var iaf av en jätte gullig & snäll sköterska som bara var där ibland, hon tog oss på allvar iaf. Hon tyckte det var väldigt viktigt att kolla upp knölar & det håller jag ju med henne om. Synd att vi troligtvis inte kommer att få träffa henne igen :( Ringer vi till Hudiks hälsocentral så är vi säkert inte välkommna där eftersom vi hör till Nordanstig :(  Det var precis som dom hade planerat att inte ta oss på allvar, som om Liams undersökning bara var något fjant & bara därför kunde vi komma in före en pappa som satt där med sina barn som grinade & hade gjort sig illa. Då sa sköterskan att ähh vi tar er före då det går fort. Taskigt tyker vi när vi hade tid kl 15. Åhh blir arg!

Nu sover iaf min lillis. Han var så trött & hängig. Han har knappt ätit något idag. 1 tugga av lunchen & middagen. Ville inte ens ha päron & grädde nu ikväll & då är det något som är fel. Men antar att man inte har så god matlust när man har så hög feber & det är bara att låta bli & truga i dom mat, funkar ju inte! Han har iaf fått i sig en glass & det är nog skönt för honom att äta något kallt nu när han verkar ha ont i halsen. Han bara dregglar hela tiden. Antar att han har svårt att svälja. Synd att läkaren inte kunde titta på halsen, då kunde han ha fått penselin el nått. Tyker så synd om honom! Han vill inte ens dricka vällingen :( I morse åt han knappt någon frukost 2 tuggor av mackan. Fick en risifrutti också när vi var & handlade, den brukar gå i men inte nu, bara halva tror jag. Han dricker iaf väldigt mkt & det är bra när man har feber. Fbern gör ju att kroppen behöver mkt mkt mera vatten änn vanligt. Han dricker & driker hela tiden, saft & vatten. Tur det annars hade vi måsta köpt vätskeersättning el något liknande. Han är duktig våran stor kille :) Hoppas han är bättre i morgon när han får vara hemma & vila upp sig. Hoppas att han iaf vil ha välling då! Annars blir jag så orolig.Känns inte bra om han inte äter ju! Har ni något bra förslag på vad man kan ge? Som är lätt att peta i sig om man har ont i halsen & ingen matlust? Soppa kanske? Ja, man kan ju prova med allt möjligt. Får se i morgon.

Nu ska jag göra Fredrik sällskap i soffan en stund innan jag ska göra kvällstädningen :)

Kommentarer
Postat av: Ewa

Vad knäppa och konstiga läkare ni verkar träffa??Fy får man behandla folk hur som helst??

2009-02-25 @ 20:32:45
URL: http://ewawiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0