Hejsan på er!

Hoppas allting är bra med er. Jag har precis kommit hem. Skjusade hem Anna & Christian först, sen har jag hunnit med & duschat också. Har varit roligt att jobba denna helgen faktiskt även om det känndes motigt att åka dit idag, så fort man kommer på plats känns det mkt bättre. Har jobbat med ett roligt gäng hela helgen. Helt kanon tycker jag då. Allting flyter på så bra då lix. Känns lite tråkigt att helgen är slut & att man förmodligen inte kommer att jobba med dom nått mera på en längre tid. Blir ju så när man är timmis.

Fick frågan idag om hur jag känner för att vara unga mamma. Jag sa att jag kännde att det fattas någonting i livet liksom. Då fråga hon: Mäh planerade ni barn så ungt? Ja, självklart sa jag. Men jag ser mig inte som så ung mamma ju. Finns många som får när om är 15 år. Ja, 13 tilloch med. Mäh? Hur gammal är du igentligen? 22 sa ja. Jaha, haha jag troe du var 17 år el nå haha. Men då tyckte hon inte att jag var så ung mamma längre. Ja, et är lätt att ta fel på min ålder nu märker jag efter att jag gick ner i vikt. Många som tror att jag bara är 15 år el nå haha. Särskilt gammlingarna. Jag är en liten stinta i deras ögon tills jag säger hur gammal jag är (dom glömmer ju lätt)  Dom blir ofta schokade då haha. Men det är väll en fördel att se ung ut också, right? Nu när man går mot 30. Ja, man gör ju det nu. Man går mot 30 år. Är man över 20 så går man mot 30 lr?Haha känns sjukt! Vill inte bli mera änn 23 jag inte. Får panik i bland för att det går så himmla fort. Särskilt efter man fått barn. Då ruuuusar tien förbi. Nee men det dära med ungmamma? Nee det jag känner inte mig som en ung mamma längre. Kanske när jag vart gravid, var 19 år då. Fyllde 20 samma år. Men det är hur många som helst som får barn då ju. Inge konstigt med det. & jag är hellre 20 när jag får första barnet än 30 år men alla är ju såklart olika Vissa vill ordna upp för sig lite mera först. För mig var det verkligen bra att få Liam. Allting har gått mkt bättre. Särskilt jobbmessigt. Hade jag inte Liam så hade jag inte haft lika mkt vilja att jobba. Förut tyckte jag det bara var trist & jobbit, tänkte ähh vad ska jag ha pengar till ungefär så tänkte jag då haha. Nu har jag mognat så mkt,mkt mera & tycker det är skitkul att jobba & bidra med pengar liksom. Kan lägga pengar på Liam osv. Nee jag tycker allting har fått en bättre mening med att få barn. Kännde när jag gick på gymnasiet att det var något som fattades, jag ville ha ett barn. Alla sa typ att ne men vänta usha det kommer du att ångra sen. Jag ångrar ingenting! Jag älskar detta livet med Liam. Har alldrig mått så bra. Förut var jag mkt mera osäker på allting. Vågade inte ta egna insiativ osv. Nu är det helt annorlunda! Knepigt hur det kan bli. Tur att jag INTE lyssnade på alla dom som sa att nej, skaffa inte barn nu. Jag som alltid gjore som anra sa & tyckte. Tur att jag valde att göra som jag ville & käne istället. Så jävla tur! Livet har blivit till et bättre! Intte sämre! Jag har inte blivit fattig för att jag fick barn utan fasst jobb, tvärtom! Jag har fått mera pengar eftesom jag älskar att jobba & tackar oftast ja till alla lediga turer. Förut sa jag oftast nej.Så ne ni som trode att vi skulle få leva på soc hade helt fel! Vi har inte el alldrig haft nått sånt. Inte för att det är fel att ha det heller, det säger jag inte. Någongång kan alla drabbas av någon form av ekonomisk kris & måste söka hjälp. & det är inte någon annas pengar utan det är pengar som vi skattebetalare betalar in för att hjälpa dom som behöver hjälp ekonomiskt. Vill bara skriva det att ni som längtar efter ett barn & allting känns rätt, även om ni är unga el att "andra" tycker att det är fel. Gör som ni jsälva tycker! Skit i andra. Här har ni iaf en som är ett bevis på att et kan gå så rätt me allting! Man behöver inte bli fattig bara för att man får barn.  Även om man skulle bli det så ä et en sak man inte är fattig på & det är kärlek för sitt barn! Jag har även haft kompisar som har stöttat mig & det är ju jätte viktigt. visst tror jag många av om tänkte att det kanske var för tidigt för mig att skaffa barn, vet inget om det men skulle tro det. Men visst kan man tycka så. Men nu ser dom säkert att allting gått så bra & många har sagt att jag har nog blivit starkare/mognare som person. Jag är som vilken mamma som helt. & jag är varken för ung eller för gammal. & kom i håg mamma är ingen ålder, mamma är man ju! et är nytt fölr alla i början, gammal som ung!

Oj, nu drev inlägget i väg ser jag! Ska sluta skriva nu. Kan sitta hela natten & skriva om Liam känner jag men ingen som orkar läsa kanske?

På Onsdag blir det Kyrkis med Liam, pappa följer också med för första gången. Spännande med en pappa på Kyrkis ;) Efter det ska Liam på Mullemeck med Farmor/Farfar, Neo i Hudik. på Torsdag blir det Liam´s stora dag. Han hoppas på en dag med mkt folk & god tårta, säkert många presenter också såklart ;)

Jag hoppas på mera jobb denna veckan fasst har så mkt inbokat redan men jobb ska jag försöka att klämma in ändå. Föresten, Efter att Frerik har lämnat Liam på agis i morgon ska han på ett företag i Hudik & söka jobb. Han fick reda på att det var en svetsare som skulle sluta där & ingen tjänst ligger ute ännu så han kan ha goa chanser att få det! Hoppas verkligen! Minns inte vad företaget hette allrig hört namnet förut. Håll tummar & tår nu!

Nee sluta skriva Sofie! Go natt!

Kommentarer
Postat av: Emma

Så roligt att läsa dina inlägg :) Låååånga som korta! :) Jag tror jag kommer känna som du när jag blivit mamma.. kan ju inte säga nåt i förväg egentligen! Men det känns som jag kommer mogna mycket som person att bli mamma, ta riktigt ansvar liksom. Bli mer peppad till saker och ting och allt möjligt. dessutom tror jag ett barn bara blir bättre i livet.. hur skulle det kunna bli sämre? Kan inte förstå mig på såna som ångrar att dom skaffat barn... Barn fögyller ens liv! Right!? =)



Kram på dig söta vän!

2009-02-09 @ 15:55:52
URL: http://ev-itsmylife.blogspot.com
Postat av: sofie

Ja barn förgyller livet :)

2009-02-09 @ 18:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0