Tråkigt.

Jobbigt att det inte ska finnas något att göra i kväll. Inget gott finns det hemma. Jag är sugen på pizza & godis. Kanske titta på mellodi festivalen? Men så tråkigt att göra det själv ju :( Ingen aning vart Fredrik tagit vägen? Vore han på Stormyra kunde han iaf ringa upp när jag skickar sms! Så antar att han inte är där, usha bara det inte hänt något! Men jag ska inte bry mig el vara orolig,är allti såhära :( Hur har ni firat alla hjärtansag då?

I morgon ska vi gratulera syrran som fyller år. Tyvär kommer honn bara att få något litet. har snart inte ett ena öre kvar :( Kan vi inte klippa bort några dagar från denna månad nu? Så det bara är 2 dagar kvar tills lön iaf. Har allrig varit fattigare måste jag säga! Hemskt. Man kan inte unna sig ett enda dugg ju. Alla små kronor som man kommer åt nu måste gå till mat. Syn bara att vi har en kräsen 2åring här hemma som knappt vill ha nåon mat alls :( Gjore makaroner & falukorv till lunchen idag, fick väll i sig 3 korvar men inte en enda makaron typ. Gjorde grönsaksomelet till middag, fick väll i sig 5 tuggor el nått sen var et stopp :( Men tårta däremellan som mamma & pappa kom hit med, en gick minsann i utan problems! Men håller med om att det är goare änn min mat haha :P Nee, men jag vet att barn vet själva när dom inte behöver mera mat & man kan inte trycka i maten i munnen på dom. Men jag blir änå orolig när man inte äter upp maten :( Vet att barn i den hära åldern kan matvägra totalt, tur att han inte gör et iaf! Igår åt han iaf bram olika dagar de dära. Välling ricker han ju iaf varje kväll & iblan på morgonen. Frukost äter han ju oftast bra så det är nog ingen fara. Jag har hört att när barn matvägrar så ska man INTE servera något annat änn själva maten, äter om inte på tien maten ställs på bordet ska man inte bjua på NÅGOT annat! Tycker det låter hemskt. Men det jag kan tycka är väll att man inte ska ge barnet typ kakor,godis som dom inte äter någon mat. Men tycker även et kan vara lite svårt ju, om vi blir bortbjudna på fika liksom & Liam inte har ätit så bra me mat. Ska bara vi äta kakan å lix? Aja nu gaggar jag igen. Men ni mammor förstår säkert va jag gaggar i haha. Mammaproblem. Jag vet att min grabb får i sig det han behöver eftersom han går upp i vikt. Väger snart över 14 kilo :) Storkillen, han är inte tjock el så utan han är lång också. Men visst är han go om kinderna! et ska man ju vara som barn hehe. Men som sagt man blir ju orolig, & det är nog bara ärför att när man själv var liten så fick man höra et ära tjatandet på att: ät upp in mat nu! Även om man var mätt. Men det är ju klart barn behöver ju inte äta lika mkt som en vuxen så klart! Men jag minns klart & tyligt att när jag var liten & inte orkae så mkt mat så var jag verkligen mätt & kunde inte fatta att föräldrarna tjatade så mkt & inte trode på en liksom? Haha, nu är man likadan själv. I morgon ska jag göra Liams favvis mat & det är Lax :) Sen blir det nog mos & köttbullar till middag & det brukar också slinka ner i Liams magen :) undra om jag ska ha grädde & dill över laxen & in i ugnen, servera me potatis. det är faktiskt gott! Brukar jag göra när jag åt efter Gi hehe. Hoppas att han äter bra av det då!




Nee, nu ska jag sluta skriva om allting som rör sig i mitt huvud! Men jag har så tråkigt ju! Bara jag & katta som är vaken.

Kommentarer
Postat av: Emma

Mäh! :O Höll sig Fredrik borta igå då det var alla hjärtans dag!? :O Jag hade blivit tokig då...

även om man inte planerat nå så kan det ju iaf vara mysigt och skönt att ha varandra nära! :)

2009-02-15 @ 10:23:23
URL: http://ev-itsmylife.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Vet hur du har det med maten!=) tindra är precis likadan... hur äter han på dagis? tindra äter hur bra som helst på dagis men när hon är hemma så är d mest vägran som gäller... äter kanske 3-4 skedar av maten som bjuds o sen vill hon inte ha mer... men jag tror d e bara o försöka lägga bakom sig och inte bry sig så mycket dom äter ju när dom är hungriga....

2009-02-15 @ 19:15:55
URL: http://baravi2.blogspot.com
Postat av: Sofie

Rebecka: Ja, precis så är Liam också. Han äter bra på dagis men inte hemma. Jag tror inte heller det är någon fara men visst blir man lite orolig att dom inte får i sig någon näring i från maten. Kakor & dyligt går det ner iaf! Men nu har vi verkligen bestämmt att om han inte äter någon mat blir det inget fika bröd heller.

2009-02-15 @ 20:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0