Föda hemma?

I gravid tidningen stog det om ett par som hade fött barn hemma. Dom hade inte hunnit in helt enkelt. Redan innan kände hon på sig att hon kankse inte skulle hinna in med tanke på att hennes 1a förlossningen bara tog 4 timmar! Hon brukade säga till sin barnmorska att denna gången kommer vi INTE att hinna in jag kommer få hemma. Henns barnmorska brukar säga precis som min sa att ja men då får ni ju ändå så enkel förlossning så det inte kommer vara några problem. Allting gick ju bra men vad läskigt ändå att inte veta vad man ska göra riktig om barnet inte skriker. Innan ambulansen kommer liksom. Jag känner nu att vad har jag mig att vänta? Vi vet ju att det finns en ganska stor risk att vi inte hinner in & det har vi pratat med barnmorskan om. Om hennes förlossning gick snabbt vad gjorde inte min då? 1 tim tog det för mig! Knappt att vi hann int ju förens han var ute. Denna gången kommer säkerligen att gå fortare. Så frågan är om man vågar sätta sig i bilen & åka in? Värre att föda i en bil änn hemma ändå. Bättre att ringa ambulans så får man se vad som hinns med! Jag tror vi kommer att få föda hemma denna gången om det inte blir snitt då. Usha,tanken skrämmer mig ännu mera nu när jag läste om dom :( Tänk om det händer på dagen då Liam är vaken! Men man kan ju inte veta sånt före ju. Bara att vänta & se!

Jag känner mig dålig! Precis som jag börjar få feber :( Jätte hängig är jag! Kul,bara för att man ska jobba nu då. Jag får INTE bli sjuk nu!! Hoppas det inte blir värre bara.

Kommentarer
Postat av: Sara

sv:

Jag blir galen!! Jag får höra saker hela tiden som får mig att ändra mig :P Det känns som sagt att man gör fel hur man än gör.

2009-10-16 @ 12:17:52
URL: http://sfernstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0