Gjort

Nu har jag vaccinerat mig. Det gick bra & gjorde inte alls ont :) Fick min snälla barnmoska Karin. Tvekade helt klart först när jag kom in & inte såg en enda människa där & alla barnmorskor stog & bara väntade på att få sticka någon. Åhh,vad vi har väntat på sig sa dom & skrattade så jag frågade öhh, jaha är det jag som är först lr? Men det hade varit in någon före också & när jag var klar så satt det flera & fyllde i vaccinationskort så då känndes det lite tryggare. Jag frågade om vaccinet kunde gå över till barnet men det fanns ingen chans att det kunde göra det sa Karin. Det kan ju inte komma förbi moderkakan sa hon så får väll lita på det då. Inga biverkningar ännu iaf. inte ens öm i armen men det kommer väll inatt antar jag. Många får så ont att dom inte ens kan sova på armen ju. & man kan bli febrig men det blir man ju av alla influensavaccin eftersom man sprutar ju in viruset i kroppen för att sen bli imun mot det. Så man kan få influensasymtom fasst i mildare grad så att säga. Så nu var det avklart,skönt! Updaterar väll mera om jag känner mig dålig till alla er som väntar med att se vad som händer på andra som tagit :) Jag tycker man ska göra som man själ vill & inte lyssna på Aftonbladets skrämmselpropaganda. Jag fick rådet av barnmorskan att göra det efetrsom jag var i riskgruppen för att bli svårt sjuk av influensan & även mitt barn i magen kunde råka illa ut då så jag tänkte att råder dom mig till att göra det så borde jag.

Bebis är vaken & sparkar för fullt. Den bökar runt hela dagarna nu i magen & är lugn på nätterna. Hoppas det blir s även när den kommer ut ;) Att den sover på nätterna menar jag. Hoppas bebisens saker kommer idag som jag köpte på Tradera. Sakerna till vagnen :) Jag är ute tidigt med att handla jag. Fasst inte så tidigt som jag var med Liam haha. Men jag tror på att allting kommer fortsätta att gå bra :) & jag är tidig med allt jag gör. idag slog jag tex in de 1a julklapparna. Var på Dollar & köpte Julpapper & lite annat småfix. Så nu ligger det 5 st julklappar inslagna som är Liam´s & 1 julklapp till Alexander. Resten köper jag sen :) Köper lite då & då! Måste in till Sundsvall också & kika på Ikea & köpa el motorcykeln till Liam. Ikea brukar ha sånt fint & bra julklappspapper som jag bara MÅSTE ha även detta år :) Det som finns på Dollar är så dunt så det går bara sönder. Roligt att affärerna har börjat fått in julsakerna också;) Såg dom hade billiga stjärnor på fot på Cleas Olsson så dit måste jag också & inhandla 1 el 2 st sånna. Om man kunde vinna lite pengar! Hela barnbidraget som kom in idag kommer vara borta innan kvällen :( Allt måsta gå till att fixa bilen & tanka. Men vad göra man inte? Snart lön iaf :)

Nu ska jag kika om posten kommit & se om jag fått några roliga brev!

Kommentarer
Postat av: lolla

så kan du skriva lilltjejens namn på andra handleden ;)

2009-10-20 @ 12:55:51
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Madeilene

det var jag som skrev förra kommentaren.. från skolans dator haha därav fel bloggadress ;)

2009-10-20 @ 12:57:20
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ok, hehe. Ja det skulle man kunna göra ja :)

2009-10-20 @ 14:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0