Vet ni vad jag dricker nu?

Jo Vasa´s Julmust! Fytusan vad gött det är. Hörde när jag kom in på Ica idag en gubbe som sa högt men herregud har ni fått hem Julmust nu? Då blev jag glá iaf. Det finns inget godare & juligare än Julmust ju. Köpte en ask pepparkakor också haha. Varför är det så många som inte gillar julen alls? Vad tråkigt det måste vara ändå! Jag vill börja pynta med julsaker hur tidigt som helt men många säger då att nej då tröttnar man bara på dom,det gör INTE jag! Jag brukar pynta granen typ 1 vecka innan jul om inte tidigare & jag tycker man inte hinenr njuta av den ändå! Det går ju så fort. Det är ju så fint med julsaker! Tröttnar hellre på vanliga lampor & gardiner ibland osm man sällan byter på sommaren.

Igår fick jag tid för vaccinering mot den nya influensan eftersom jag är gravid & i risksonen för att bli allvarligt sjuk om jag skulle bli smittad. Jag har ingen aning om jag ska ta vaccinet el inte! Det är på 2 vis det dära ju. Jag vet inte ens om det är etstat på gravida? Alla säger så olika men samtidigt så kan det vara bra att vara vaccinerad eftersom bernet kan fara illa om man drabbas av influensan. Men tänk om vaccinet är farligt för barnet på något vis el att man själv blir svårt sjuk av det? Jag har somsakt ingen aning hur jag ska göra? Vad tycker ni? Ska ni andra gravida vaccinera er?

Gick bra att jobba i går. Jobbade med en jätte snäll tjej som var ny :) Gick så bra att jobba fasst hon var ny & jag inte är så van den avdelningen! Ibland går det nästan bättre att jobba 2 vikarier :) & så roligt att få jobba med någon i sin egen ålder lix. Det är också roligt när man jobbar typ likadant & tycker samma saker. Det tycker jag är viktigt iaf. Så det var roligt i går. När jag kom hem var lilleman uppe & sprang,vägrade tat sova som alltid då jag jobbat kväll. Dom hade varit hos farmor/farfar i går :) Dom hade även varit på Huddig för Fredrik hade lovat Liam att få åka traktor där någon kväll men han hade inte vågat haha. Låter högt säger han bara fasst den inte ens var i gång. Han somnade sent i våran säng i går kväll. Vi försökte på alla vis ha honom i sin säng men det gick inte han var så rädd :( Antagligen hade han drömt någon mardrömm natten innan el nå. Hoppas han inte är för trött idag på dagis så han somnar vid matbordet nu då. Han ville inte kliva upp i morse så jag fick ta till det vanliga knepet vilket är: Rorry på tvn!

Snart ska jag gå till mamma & låna deras Micro,köpte en fördigrätt på Ica idag. Våran micro började att ryka för några dagar sen så den är bara att hiva på tippen! Just nu när man absolut inte har råd med en ny skulle det så klart hända men men. Mamma budade på sakerna på Tradera som jag ville ha & jag vann iaf påslakansetten med tummen på :) 200kr! Billigt & bra så nu väntar jag på att få hem det. Ska strax gå in & kika om jag vunnit vagnsleksaken också,hoppas! Kan man ha Tummen även om det skulle bli en kille? Jamenar Tummen är ju rosa men är det en "tjejgrejj" lix? Kan inte det passa till Killar också? El är det Laban som jag hade till Liam när han var bebis? Aja,det får bli tummen ändå! Den är så söt ju. & killar kan väll också ha rosa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0