Galen!

Att det ska strula hela tiden! I morse så började jag känna min dålig, Svettas & var nära på att svimma har blivit så en gång förut också men denna gången var värre. Jag ringde till en barnmorska som sa att det brukar vara normalt att känna så. Hon började att prata på att jag var i v 17 & att vi fick backa ganska långt bakåt i veckorna när vi var på Ul förra månaden :0 What? Vi har inte varit på Ul ännu sa jag utan ska dit på måndag! Nee sa hon vi var dit förra månaden & allt var bra vi var i v 17 dom hade bockat av att jag varit dit! Då är det alltså någon annan som varit dit & uppget mitt namn? Barnmorskan hade skrivit fel datum åt dom på Ultraljudsmotagningen & sagt en annan till oss. Men en ultraljudsundersökning var redan registrerad på Sofie magnusson 2009. Nu har Barnmorskan ringt några gånger & vi har pratat & ingen kan fatta hur det kan ha gått till så hära! Dom som hade gjort ultraljudet på den 2a Sofie magnusson jobbade inte idag men skulle ringa upp i morgon. Jag fick iaf komma på Måndag men en halvtimme senare,tur! För jag var igentligen inte ens bokad nu på Måndag! Tur att jag blev dålig så jag måsta ringa. Kul att se fram emot ett Ul som jag inte ens var inbokad på? Nu hoppas jag att dom gottgör detta på något vis! Man måste väll ha lite bättre koll tycker jag! Man borde kankse få visa leg när man ska göra Ul. Känndes som dom trode jag ljög bara för att få göra ett till Ul :( Men jag har ju verkligen INTE varit dit ännu! Jaja,nu hoppas jag att dom är trevliga när vi kommer dit & att dom inte är kingiga & tex vägrar berätta könet! För detta är ju inte så bra att någon annan har gjort ett Ul i mitt namn & personummer & att det är regisrerat på mig också! LÄSKIGT!!

Har försökt att kopiera en massa papper & renskriva personliga brevet som ska vara inne på Måndag men inte fanns det någon bläck i mammas skrivare! Hur gör jag då? Jag måste kopiera & skriva ut nu ju!! Allting krånglar idag :(

Kommentarer
Postat av: Emma Viklund

Ja, det där tyckte jag var grymt läskigt.. Förstår inte hur slarviga dom kan vara!! :O



Vad roligt det var att träffa er på Minikul idag! :) Synd bara att Viggo var smågnällig och trött så jag inte kunde sitta ner ochd ricka kaffe och prata i lugn och ro menmen, det är som det är! :)



Tur att vi inte tog oss en promenad eftersom det började regna! Hehe... Jag kan ju gå hem till dig någon dag så kan vi kanske ut och gå då... Kram

2009-09-16 @ 12:44:42
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: ewa

Me nfy vad läskigt!! hur kan de gå till?? ja håller med dig man får ju visa legg för allt annat så varför inte när man ska göra UL!!

2009-09-16 @ 17:32:13
URL: http://ewawiklund.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad konstigt. Jag måsta iaf visa legg när jag var på UL. Jag har gjort ett till UL i tisdags för jag har haft så jävla ont å då sa läkaren bort sej att det var en tjej. :P

2009-09-17 @ 13:47:11
Postat av: Sofie

Hehe! En tjej? Ok,vad kul! Jag har också ont idag så orolig!! Var allt bra då??

2009-09-17 @ 14:53:25
Postat av: Sara

Ja vi som va så säker på en kille :O Men de är huvudsaken att de blir ett friskt barn.

Man blir ju orolig. Men jag har hört att man som omföderska kan få förvärkar jättetidigt. Så de kanske är de du har då? Eller urinvägsinfektion de gör ju oxå jätteont. Allt såg bra ut, det enda dom hitta att de kunde bero på var att huvudet på bebisen låg och pressade mot urinblåsan hela tiden å då kan man tydligen få jätteont.

2009-09-17 @ 18:27:14
Postat av: Sofie

Ja hehe där ser man :) Ja,huvudsaken dom är friska. Nu är det bara 2 tim kvar tills ul jag är så rolig :(

2009-09-18 @ 08:46:53
Postat av: Sara

Absolut det är det! Det går säkert bra! :)

2009-09-18 @ 11:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0