Lördag

Snart slut på Lördagen då,har hunnit med rätt mkt ändå idag. Har målat,Badat Alina,varit ute & lekt med Liam,haft besök,tvättat,gått en liten promenix & ungefär 1000 saker till haha. Dagarna går så otroligt fort så jag hinner inte med mig! Svårt att hinna med allt man vill när man har en liten bebis i huset ;) Tänkte jag skulle ha cyklat lite på träningscykeln men idag har det inte funnits tid till det bara. I går cyklade jag 30 min iaf & det var skönt att få svettas lite igen :) Man har ju varit så stel & haft ont överallt under graviditeten så det känns bra att röra på sig.

Knasigt väder det har varit idag,Sol,regn,blåst,hagel & åska. Märks att det går mot sommar :) Nu blåser det som tusan ute. Liam vaknade till nyss av att det tog i & blåste,knakar ju i huset när det blåser så han blev nog lite skraj tror jag :( Han är så duktig & somnar själv nu! I våran säng iof men han somnar iaf själv,det är så skönt att få tiden på kvällen till annat. Vi har måsta legat med honom i sängen från kl 19 tills man själv gått & lagt sig typ. Var evigheter sen jag kollat på tv´n tex men nu går det :) Visst blir det grin ibland men det gäller att vara hård & visa att det verkligen inte är farligt att sova själv,jag tror att om man tvekar & stannar kvar så tror han kankse att det är farligt att sova ensam eftersom vi är veliga om vi ska stanna kvar el om vi ska gå efter vi sagt godnatt mm. Så det gäller att vara tydliga med regler ändå även om det är svårt i bland. Han blir ju så stolt själv när han somnar själv också :)

Undra om man ska fara på Hemmet till veckan & visa upp Alina,har ju inte gjort det ännu. Gammlningarna tycker ju det är roligt när det kommer barn dit,Var ett tag sen jag var där nu :( Tyckte det var nyss jag jobbade med stormagen i vädret & hade foglossning.Dom tycker nog det är roligt om Alina kommer dit nu när hon är utanför magen :)  Har flyttat dit många nya nu,många som gått bort sen jag jobbade :( Undra om man jobbar i Bemmaningen efter föräldrarledigheten & när jag läst klart till Uska? Känns som jag vill prova något annat.
Akuten el BB lockar nog mest men svårt att få jobba som Uska på tex BB det är så populärt har jag hört. Sommarvikaiat kan man iaf ha en chans till. Jag hade velat haft min prektik där men även det är svårt för BM studenterna & ssk studenterna går ju före :( Men vi får se. Hade varit roligt & intressant att få prova på :)
Visst trivs jag på hemmet också där har jag lärt mig mkt. Synd att inte vikarierna får gå på demensutbildningar & andra utbildningar som lyftteknik mm,tur att personalen är bra på att visa & berätta vidare :)

Nee fy,klockan bara rusar i väg! Måste försöka komma i säng snart,annars blir det jobbigt i natt alla gånger Alina vill käka.

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0