Höst

Hösten är här,vad fort sommaren gått som vanligt! Men denna somnnaren har gått fortare än någonsin,den har ju gått åt till att planera bröllopet & dopet :)
Alina har gått från att vara nyfödd till storbebis på bara 1 vecka känns det som,lite tråkigt :( Jag vill att bebistiden ska vara flera år ju,dom är ju små så kort tid sen är dom stora hela livet sen.
Liam är ju snart 4 år :O Tyckte att jag fick han nyss. Jag älskar bebistiden,många tycker den är jobbig men INTE jag ;) Alla åldrar är ju härliga men det är något speciellt ändå med bebistiden.
Nee,minnst 2 barn till ska det bli iaf :) Tror jag inte kommer tycka det är skönt när bebistiden är över som många tycker,jag kommer ha ÅNGEST i stället.

I går började storkillen på avdelningen för dom större barnen,vad stolt han var :) Det går jätte bra där,känns skönt att han trivs! Men han var lite nervös kvällen innan & hade svårt att somna,go gubben!

Sitter & klurar på över om jag ska börja läsa el inte,det blir nog så att jag läser 1 kurs redan nu i höst/vinter
människan socialt och kulturellt. Om jag gör det börjar jag inte Uska-utbildningen förens 9 Maj vilket blir bra för alla i familjen tror jag. Vill igentligen inte sätta Alina på dagis redan som 1 åring så ju senare ifrån hennes 1 årsdag det blir destu bättre blir det. Vore bra om Fredrik vill vara hemma med henne ett tag också men har tänk på det & det blir så himmla dåligt med pengar då eftersom jag bara kommer få ut kanske 3 tusen i Månaden om jag läser så det skulle nog inte funka tyvär. Jag vill/måste verkligen hoppa på denna utbildningen nu om jag ska bli färdig så jag får väll vara glad att det finns dagis & försöka tänka positift att jag väntat så länge som det går även fasst det inte blev som jag tänk i från början,att sätta henne på dagis när hon i stället är 1år & 6 mån.
Nu blir det tidigare men i bland så måste man,lillgumman min! Känns konstigt att plnaera inför dagis redan.
Men dagis finns till för att föräldrar måste jobba/plugga & få en inkomst & jag tror att barn mår bra av att vara på dagis & leka med andra barn också :)

Undra vad man ska göra nästa sommar under LOVET,börjar ju när det snart är lov. Vill inte ha samma sommarjobb jag haft varje år längre,vill prova något nytt,jag vill jobba på BB/Förlossnings avd men jag vet inte om man kan få ett sommarvikariet på sjukhuset om man inte är färdigutbildad ens.

Föresten,Fred har ju semester också ju,vad dum jag är då kanske det går att lösa detta med dagis ändå,att hon börjar senare såklart. Blir hon ju nästan 1 år & 6 mån ju :O Vad tänker jag med?
Jaja,det ordnar sig nog.

Snart vakar nog lillskruttan ska vi hämta Liam halv 2 sen vidare & hälsa på min mormor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0