Idiotbil

Fan! Kännde på mig redan innan Fredrik åkte till jobbet att min bil inte skulle starta så jag bad honom sätta i motorvärmaren vilket han gjorde. Men tänkte att säkert hjälps inte det så kankse bättre att han provar om den startar & om det inte gör det kan ha ta starthjälpen,går ju så snabbt men nee det kunde han inte göra. Bilen var såklart helt död nu när vi skulle fara på dagis. så jävla onödigt at väcka Liam kl 07 & stressa i väg som vanligt sen kan vi inte åka för skitbilen. Idag när han säkert skulle få glass eftersom han fyller år i morgon & nu kan vi inte åka & handla grejjer som fattas till tårtorna mm :( Måste försöka få in bilen till en verkstad så dom kan byta bateriet åt mig,för jag kan inte det själv kan man ju passa på att byta de andra sakerna också vad det nu var? Synd att inte Fredrik kan fixa mina bilar någonggång fasst han kan det,skulle ju kosta betydligt mindre för mig då men men :( Det blir lix alldrig av så det är lika bra att köra in den på verkstad även om det kommer kosta många tusenlappar :( Men hur tusan ska man kunna få in bilen? Den ska inte bara stå här hemma & inte fungera då kan jag lika bra skrota den & köpa en ny. typsikt nu då den är avbetald ja då ska man inte kunna köra den.

Ingen rolig morgon detta! Liam har varit bråkig & vägrade att följa med in igen efter vi försökte att starta bilen. vill inte ha honom ute själv men det gick bra när jag kunde sitta vid köksbordet & kika vad han gjorde. Tyvär kastade han av sig mössan till Alma & han vägrade att hämta den igen & jag kunde inte klättra upp på dom stora snöhögarna & han vägrade att göra det själv så han satt där uppe på snöhögen & frös om öronen. & Alma bara skäller åt ALLTING & vägrar att gå in hon med,dom är lika trotsiga bägge 2! Först står hon & skäller & vill in men när jag öppnar dörren springer hon därifrån. Nu har hon äntligen gått in & ligger under trappen & skämms! Skiter väll ner sig snart efter alla ruttna äpplen hon bara MÅSTE kraffsa upp under snön & äta upp eftersom råddjuren gör det annars,finns ingen som är så avundsjuk som henne! Hon äter väll alldrig äpplen annars. Men nu har hon ju sett råddjuren stå där & äta varje morgon så då måste hon slaffsa in sig dom innan råddjuren hinner dit & äta upp dom.

Åhh,herregud vilken morgon alltså! Försöka klättra upp i snöhögar utan jacka & leta Liam´s mössa & försöka få in en tjurig Liam & Alma är inte heller det lättaste. & biljävlar som bara krånglar :( Fy vilka sammandragningar man får när man stressar upp sig!

Kommentarer
Postat av: ewa

usch låter inte som en kul morgon:/ hoppas resten av dagen blir bättre:)

2010-02-11 @ 12:20:53
URL: http://ewawiklund.blogg.se/
Postat av: Mona

om man säger bada skäller hon ej.

hon vill även att du ska vara ute med henne

och leka

2010-02-11 @ 19:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0