Usha

Sitter här med dåligt samvete & skriver! Jag som mådde rätt hyfsat i början på dagen & var lugn,efter maten så fick jag lite ont i magen & mådde illa så jag gick upp & la mig på sängen för att vila ett tag så det inte blir värre. Såklart vill Liam följa med vilket han så gärna får bara han är snäll & lugn men det var han ju inte :( Utan tar dammsugarröret & tänker slå mig med både i magen & lite överallt :( & jag som inte kan röra mig när jag väl lägger mig ner pga av foglossningen men försöker skydda magen så gott det går men det är svårt så man får ju sån panik & bara skriker rakt ut så han blir rädd & börjar grina & springer ner till pappa som tar honom i förvar såklart & tycker att jag för sådan jäkla liv. Men vad ska jag göra? Jag kan inget annat göra änn att skrika i ren panik,vill ju inte ha ett tungt dammsugarör rakt i magen även om bebisen ligger väl skyddat så kan det skada den helt klart! Liam sa att han ville åka till farmor & farfar eftersom jag var sur & skrek att han skulle gå ut ur rummet. Nu har jag dålig samvete också :( Lilleskrutten! Men varför ska han slåss hela tiden? Kan inte hans 3-års trots bara försvinna nu? I går blev till & med Alma sinnig på honom & tänkte bita honom :O Har hon ALLDRIG tänk förut! Men det är ju självklart förstårligt efterom han varit elak på henne HELA dagen & hon låg & sov & var jätte trött & Liam hoppar henne på magen el på huvudet. Hur tusan får man bort sånt hära betende igentligen? Ingeting hjälps! är rädd att han gör illa bebisen sen när den kommit ut :( Jag HATAR att bråka med Liam men i bland går det inte att undvika helt enkelt. Mellan gångerna är han världens gulligaste & snällaste lilla kille <3 Vill inte bråka med han som betyder mest!
Inget hjälps väll från min sida heller att skrika rakt ut sådära heller :(
Nu vill jag INTE vara gravid längre,klarar det inte längre! Det är så svårt när man inte kan röra sig för ryggen,särskillt när man har en busig 3 åring hemma som vill busa hjärnet. Vill kunna hitta på så mkt saker med honom som att gå på buspalatset el något annat skojj som 3åringar tycker om men det går ju inte nu,vågar inte ge mig i väg så långt heller när det är BF i morgon. Man vet ju alldrig när det vill sätta i gång!
Nu är jag & Liam kompisar igen,nu är pappa sur på han i stället eftersom han skrek som en galning när Fredrik pratade i telefonen,Ja inte lätt detta inte! Det är faktiskt jätte hemskt när det ringer någon & han skriker sådära så man måste säga VA? hela tiden! Går ju lättare om det är någon man känner som man pratar med men inte så roligt om dom ringer från något annat ställe som nu till Fredrik om någon utbildning.

Hade tänkt fara in till stan idag & kollat efter ny mobil,bara utgifter nu känns det som men MÅSTE ha en ny telefon nu! Den blir bara sämmre & sämmre :( Hörs inget när man pratar i den & det går inte att ha ringsignal el vibrator på den när det ringer för då stängs den av så man hör inte när det ringer i den & så går det ju inte att ha,desutom drar den ur batteriet på engång! Ska köpa en BRA & RITKIG mobil nu,inte bara nå billiga skit telefoner som jag annars jämmt köper,dom går sönder på en gång bara. Gör säkert en dyrare också men värt att prova iaf. Jag har ju sådan otur med mina telefoner också så inte undras på att dom inte håller längre än någon månad :( En har jag tappat i vattnet på Skäret när Liam badade & denna som jag har ju tappade jag i hundskålen med vatten i :( Dom bara glider ur fickorna på mej! Vissa telefoner har bara slutat att fungera ändå. Hoppas jag får bättre tur om jag köper en  ny. Läre ha en nu på engång så folk kan få tag på en el att jag kan ringa till förlossningen när det är dax tex men jag hör ju inget i den & inte nog med det så är Fredriks telefon likadan,att man inte hör någonting i den,högtalaren har slutat att funka :( Så det är rätt brottom med en ny iaf för min del. Kan ju bli dax att ringa efter barnvakt & till fölossningen när som helt nu. Bf i morgon :O Men det är inte så många barn som föds på utsatt datum va? Men nervös blir man ju ändå & det har jag varit länge. Inte bara nervös utan har panik men ingen tar min förlossningsrädsla på allvar känns det som :( Dom bara frågar om jag vill gå på Aurora som sist men varför ska jag det? Jag gick på sånna samtal när jag väntade Liam men inte blev det bättre utav det inte så varför ska det bli det nu? Jag tycker jag har gjort det bra ändå som iaf provat att föda vanligt en gång men kännde att det var svårt att göra det & ingen precis bra upplevelse. Då är det bättre att få planerat snitt & kunna glädjas & vara lugn över det som komma skall. Många säger att all smärta förvinner när man får upp sin bebis på bröstet,jag tänkte knappt på att jag fått en bebis utan var i världens chok vad som hade hänt & skulle det göra så jävla förbannat ont? Är det normalt att man önskar att man dog under en förlossning? Jag vet inte hur jag kommer reagera när det sätter far & det är det som skrämmer mig så mkt nu! Att jag kommer få panik & tappa kontrollen helt. Det är inte bra att känna så stor rädsla inför en sak särskillt inte en förlossning,det kan faktiskt ge stora men för livet om det skulle gå så illa till. Men men,nu är det bara att invänta hur det blir,kan bli bra 6 det kan bli väldigt dåligt men det finns inget mera jag kan göra! Har försökt att ta upp det med min barnmorska & dom på förlossningen men dom bara sopar det under mattan & det är klat dom gör,för dom är ju andras förlossningar vardagsmatdom är med om det VARJE dag! Men jag har iaf provat jag med & det var en hemsk upplevelse för mig! Kanske för att det gick allderless för fort & just för att jag får PANIK av att känna förlossningsvärkar.

Nee,nu blev det ett allderless för långt inlägg! Ska busa med Liam nu innan vi ev åker in till Hudik.

Kommentarer
Postat av: Emma Viklund

Gumman då! <3 Förstår om ni har det jobbigt med Liam som är trotsig, skrikig och slåss... Oxå har ju du dina gravidhormoner att slåss med <3 Men det ska gå bra det här gumman! Liam kanske blir en ängel då bebis tittat ut, han kanske blir en skyddande storebror som vill hjälpa till och gosas med sin lillasyster(lillebror?)! :) Men det får tiden visa... Han kan ju bli svartsjuk och arg av sig med.. men det ska nog gå bra ska du se <3



Kram på dig gumman!

Hoppas förlossningen snart sätter igång, så du slipper vara gravid längre och så er lilla får komma till er! <3 Hoppas allt ska gå bra och att du ska få hinna med smärtlindring denna gång.. Edan gjorde verkligen susen på mig!



Lycka till med allt <3

2010-03-03 @ 14:15:27
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: ewa

usch inte lätt! Men Gravid eller inte så måste Liam lära sig att man gör inte så då får man inte mysa med mamma i sängen..fel av fredrik att försvara Liam då.bättre om han sagt att ja du får inte göra så för de gör ont på mamma och de är farligt för bebisen.då får du inte vra där..osv..lycka till m Fl..kram

2010-03-03 @ 14:18:16
URL: http://ewawiklund.blogg.se/
Postat av: Sara

Va jobbigt du måste ha det. Fårstår om du skrek åt han när han tänkte slå dig å det kanske var bra att han blev lite rädd oxå. Han kanske blir helt annorlunda när bebisen kommer oxå. Lilla busungen, han är ju för charmig oxå när man träffar han :)

Men jag tänkte på Alma, gud vad svårt de måste vara. Är ju så synd om djuren när dom blir utsatta för sånt. Skulle bli galen om Milliam rörde Keeto. Men jag vet att det kan vara svårt att komma ifrån. Jag hoppas att Keeto markerar om de skulle bli så men han är väl för snäll han oxå som Alma. Jag blev lika som dig jag oxå på förlossningen, jag hade så jävla ont så det tog flera veckor innan jag kom tillbaka från "chocken" eller vad man ska säga. Kunde lixom inte ta till mig Mille lika som nu, alla känslor var lixom tomma. Men inte nu längre :) Jag hoppas att det går bra för dig dom säger ju att andra barnet går lättare för då har ju kroppen redan varit uttöjd en gång. Vet att du är lika rädd ändå å jag tycker verkligen synd om dig. Du får kräva att dom gör ett snitt på dig du måste väl ändå få bestämma de. Lång kommenter de blev nu:P

2010-03-03 @ 14:38:35
Postat av: Fido

Det går ju inte läsa när du skriver ihop allt så där långt. Varför gör du inte mellanrums rader

2010-03-03 @ 22:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0