crap!

Jag sitter & läser på någon sjukhus sida om någon anmälning som gjorts från en kvinna som fick göra en blodplatsch pga av spinalhuvudvärk,hon blev alldrig helt återställd utan fick ganska ofta tryck i huvudet & typ nervskador på ena sidan kroppen :( Hon fick inte sin anmälan igen eftersom hon själv gått med på att ta spinalbedövning.
Knepigt hur läkarna kan få ge bedövningar hur som helst utan att först förklara att det finns vissa risker & biverkningar? Det var det då INGEN som gjorde till mig! Då måste man väll kunna anmäla? Jag tänker då fan inte gå & ha såhära utan att inte få ersättning för det,skillnad om jag visste att det kunde bli så & jag ändå tog den då hade det varit en annan sak.
På mig kom dom åt nerver vid varje stick det vill säga ca 20gg,mitt ben flög i väg av sig själv & det gjorde så fruktansvärt ont så dom kanske har skadat någon nerv. El så är det av blodplatchen som det blivit såhära,den kan ge nervologiska nervskador vilket jag såklart inte visste. Nu var ju en sådan nödvändig men ändå,lite info skadar ju alldrig! Desutom läste jag även om att en blodplatsch ska senast göras 1 dygn efter att huvudvärken kommit görs den senare kan man få tinitus knepigt nog,varför fattade jag inte men hela rygraden,hjärnan,öronen har ju med varandra att göra kanske? Var en kvinna som gjorde sin blodplatsch 4 dagar efter,precis som jag gjorde el var det 5 dagar innan jag fick min? Minns inte riktigt men sak samma,hon fik tinitus,usha!
Kan man inte spola tillbax tiden? Varför tog jag den dära jäkla spinalen som inte ens tog? Nästa gång jag föder barn klarar jag mig utan den dära skiten! Men så många jag pratat med som säger att ryggbedövning & sppinalbedövning är såå bra så jag trode den även skulle vara det på mig men icke :( Vill inte ha det såhära! Det är så otäckt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0