kunde varit jag som skrivit

Hittade en sida som var jätte bra & där det finns andra man kan prata med som varit med om samma sak,skönt!

Hände mig med i samband med förlossning....

Jag hade aldrig hört talas om komplikationer efter ryggmärgsbedövning (men borde ju ha fattat att det finns) utan alla sa att det skulle vara så "bra". Jag hade från början tänkt att jag absolut inte skulle ta nån bedövning, men när värkarna satte fart så ångrade jag mig. Det hjälpte då, men allt jag gick igenom efteråt gör att jag idag absolut inte tyckte det var värt det! "Det är inte så vanligt, men det är sånt som händer" svarade de efteråt. Ändå hände det vad jag vet 2 personer till veckan efter mig.
Förövrigt så gjorde jag 2 st "nya ingrepp" där de sprutade in blod, med 3 dagars mellanrum, då inte den första hjälpte. Jag låg kvar på BB en hel vecka och kunde inte ta mig ur sängen pga. all smärta. Vad som händer första veckan när ett barn föds vet jag fortfarande inte, då det var pappan till barnet som fick ta hand om allt! Det finns ingen som inte varit med om samma sak som kan förstå en mors förtvivlan att gå miste om sitt barns första tid i livet! Den ilska som jag känner tröstas inte direkt av alla försvarande kommentarer... Och alla kostnader i sjukgymnastavgifter som jag tvigades göra för att slippa smärtan i nacke och axlar... För mig är det helt ofattbart att man kan få en ryggmärgsbedövning ovetandes om riskerna... Såå mycket som den förstörde för mig!!

ALDRIG mer ryggmärgsbedövning - 2009-07-21 20:41

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0