Lilla vännen

Sover nu i vagnen efter att vi varit till mormor för att gå ut & gå med Ragge,mamma & pappa är ju i Åland.
Liam följde med mig en sväng medans Alina vänta inne hos mormor. Försökte prata lite allvar med Liam,tyvär lyssnade han inte :( Det värsta är också att han verkar göra det med  flit.han sa efter att han ville göra illa henne :(. Han skylle ta en macka ur kylen & jag sa att jag strax sulle hjälpa honom var,var bakom kylen & han var framför & gjorde något,flytta på Alina. Jag han inte se förens det var försent :( & babysittern är väldigt svår att stälpa genom att det är gungfunktion & det blir tungt att tälpa den bakåt så han måste ha tagit i med en väldig kraft desutom. Han VET att han inte får göra så!
Det är så synd för han kan verkligen vara världens snällaste mot syrran & tycker verkligen om henne. Jag vet att det händer sånnahär saker ibland men jag blir så rädd när det händer! Tänk att se sin lilla hänga rakt ner i golvet från en sele som hon höll på att fara ur,usha! Går inte att hjälpa att inte drabbas av panik & då blir hon ju såklart ännu räddare! Hoppas hon glömmer fort för nu är ohn rädd när man sätter henne där el i bilstolen :(
Jag vet inte om jag ska fara in på Akuten? Mamma tyckte inte det behövas,det är nog heller ingen fara! Vet ju ändå vad man ska hålla uppsikt över & så sen sist vi var där. Det enda man kan i princip göra när dom slagit huvudet är att hålla koll om det uppstår en utbuktning på huvdet som ofta kommer påengång men som i sällsynta fall uppstår efter flera veckor men som oftast är på äldre människor,inte på bebisar p dom blir det påengång. & det har inte blivit det som tur är. Tror hon inte slog i bakhuvudet eftersom tyget på babysittern är så strikt el vad man ska säga,hon nådde lix inte ner i golvet med det. Men hon nättade huvudet i golvet ertfersom hon gled ur selen en bit men tror inte det blev med en hast eftersom det gick sakta så förmodligen & förhoppningsvis nättade hon bara golvet lite gran.

Det som är så frustrerande är att informationen om att man inte får vara dum & slåss el röra Alinas babysitter går ut lika fort som det kommer in :( Som tur är slår han inte henne men oss & djuren. Mest Alma :( Blir in på rummet x antal gg per dag för honom nu,det hjälps inte men det är bara att truga,truga! Till slut kanske det ger med sig & han tänker att är jag dum så åker jag in på rummet & där vill jag inte sitta själv. Men just nu är det inget som hjälper :( Jag förstår inte hur det går i hop heller. han ÄLSKAR verkligen Alma & grinar när mamma & papa tex tar hem henne en sväng el när hon följer med dom ut & går men ändå så är han elak på henne,hur går det i hop? Har läst på Bvc vad man ska göra. fanns 3 tips där men inget har hjälps hitils iaf,kankske det tar ett tag som sagt? Men 1 sak var alla gemensam om (var 3 st barnvetare el vad det heter) & det var att man MÅSET ta bort betendet fort! Som att slå andra barn & djur,annars kunde det bli värre med åren. Jag tror iof att han lär sig när han växer upp lite mera kanske & att det försvinner. Men inge roligt när det kommer hit kompisar till Liam & han är hela tiden dum mot dom. Alltså visst,alla barn är väll dum mot sina kompisar ibladn & barn slåss& bråkar ju men det är lite mera änn så vi pratar om här :( Buttar ner för trappen tex :O Det kan ju vara extremt farligt!
Jag vill att min stora kille ska vara snäll nu! Är så underbart då han är go & vill sitta i knä :) Han har väll redan växt i från att sitta i famnen :(

Ja,det är verkligen inte lätt att vara småbarnsförlädrar i bland men allt det underbara slår ju såklart det inte så underbara. Det är verkligen ett heltisjobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0