Smyggel

Alina har svårt att somna i kväll men tror äntligen hon somnat nu,blev tyst i från övervåningen.
Jag tog ner henne förut då jag gjorde Vofflor tills i morgon.
Satt henne i sin Gåstol medans jag smakade på en Voffla här framför datorn så hörde jag hur hon knaprade på något så jag kände igenom henne mun och där hittade jag Pepparkaksbitar.
Såg att det låg några under hennes ratt på Gåstolen så antar att Liam har smugglat dit till henne <3
Han är så snäll,hon får ju inte äta kakor och då tycker han synd om henne,särskillt nu då det inte finns Majskrokar hemma som hon kan knapra på ;)
Pepperkaks biten fick hon äta upp men den kom ut lika fort i blöjan igen sen blev hon röd under munnen,undra om hon är allergisk? Eller så kanske det bara var en reaktion av någon krydda eftersom hon inte är van att äta sånt.

Julskyltningen idag var årets kallaste! Tror jag skulle tappa mina tår. Ändå hade jag klätt mig med mycket kläder ja,till och med mössan åkte på :)
Gick in på Skutan för att värma oss och tänkte att då kan vi väll lika gärna äta middag där,vilket jag ångrar.
Fredrik tog bara kaffe som tur var men jag och Liam tog en varsin tallrik av Tacos buffe´n.
Jag frågade 3 gg om det verkligen var köttfärs,det var som bulgur och smakade fågelfrö,fy! Skulle verkligen klagat men jag antar att dom förstod då hela våra tallrikar var näst intill orörda,ät alldrig Tacos där!
Dyrt och vidrigt.

Liam träffade Tomten iaf och frågade om det var han som gjort gröten som han åt idag (tomtegröt)
Vaaa? sa tomten,öh joo ja,det är det sa han sen haha.

Paket vann han också,i det paketet var det 2 ballonger och en visselpipa,hum ja han hade roligt med visselpipan så länge han fick ha den iaf :P

Liam blir hemma i från dagis i morgon eftersom han är förkyld,vill inte smitta ner de andra barnen.

Fredrik är och hjälper sina föräldrar med flytten nu,hoppas han kommer hem snart för jag vill ducha!

Nu är det bara 2 dagar kvar på denna månad och 2 dagar till för Fredrik att jobba över på sen har han 50 timmars övertid,blir bra det till jul :)    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0