Praktikplats & Hundvakt

Känner för att göra någonting roligt i dag,men vad? Hade tänkt hälsa på mormor men jag vet inte om jag orkar det,desutom är min bil knäpp igen :( Skulle inte ha ropat hej så på en gång. Men den blev ju helt som vanligt när Fredrik bytte den dära slangen men nu hoppar den & stuttsar så man får trycka ned kopplingen och gasa ur den,hur roligt tror ni det är? Att åka inne i stan & gasa som en galning,nää tror inte det. Jag som blev så glad för jag tänkte att det inte blrev så dyrt att laga men det är det säkert :(

Har varit ute på en runda och hämtat Ragge som ska vara här en stund medans han matte & husse jobbar. Han ser ut att villa hem igen,haha. Men Alma är glá att ha herrbesök iaf :)

I går fick jag reda på att jag fick praktikplatsen jag önskade inom äldreomsorgen,det är på ett ställe som heter Bållebo och ligger i bergsjö. Dock måste jag ringa dit idag och komma med ett litet önskemål om vilken avdelning.
Det känns väll lite så där onödigt att ha praktik inom äldreomsorg när man redan har en lång erfarenhet som det och jag vet att Bållebo har en avdelning med växelvård där de kommer direkt i från sjukhuset innan dom ska ut på boenden eller hem igen. Min mormor ska också dit snart och det är där jag vill ha praktik,inte för att mormor ska dit men för att jag tror det kan vara lite annorlunda med växelvård då det är lite blandade åldrar på paienterna osv,kan vara bra och det skulle ju vara perfekt då jag som redan jobbar med äldre.

Tror jag ringer dit nu på en gång :) Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0