Idag

Har jag tagit mitt 1a Venprov,gick bra för att vara 1a gången på en riktig patient :) Han skulle åka hem idag så då passade jag på ;) Stack lite på sniskan om kärlet så inget blod kom med så fick jag lirka lite med nålen åt sidan och då kom det,vad glad man kan bli av lite blod :P

På Torsdag är jag ledig i från Praktiken men ska i stället jobba på Hagängsgården,måste ju få lite lön också. Blir inte mkt ledigt nu men man får tänka att det bara är under en liten period det är såhär. Men jag kan inte låta bli att bli yber stresad över vad mkt jag har att göra :( Praktik ca 80% pluss uppgifter som vi ska göra under praktiken pluss jobba så mana får någon lön pluss att vi ska skriva examensarbete under sommaren som jaga har börjat med nu lite smått föri sommar jobbar jag ju också sen har man ju två barn som man ska busa gärnet med och ta hanad om hemmet så det är rätt mkt nu :) Men det är roligt också att få komma till ett sånt bra ställe att göra sin praktik på,det är så mkt nytt där för mig,det är inte alls lika som på ett äldreboende exempelvis,faktiskt mkt roligare att jobba med Rehabilitering och med olika åldrar på patienterna,jag gillar sjukvård lite mer för jag tycker att man får ut mer av sin Usk utbildning om man jobbar ex inom sjukvård. Men såklart är det roligt inom äldreomsorgen också men roligt att få prova något nytt :) Och att få gå med både Uskor och Ssk är jätte lärorikt! Verkligen en kanon arbetsplats att ha sin praktik på.

Efter att jag slutat idag och hämtat på dagis så åkte vi och köpte glass och Winerbröd,en riktig syndar dag ;)

Kommentarer
Postat av: Malin Viklund

Vad roligt att du börjat tagit venprover :D Lycka till på praktiken!! :)

2011-06-27 @ 23:16:55
URL: http://maliiiiiins.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0