Dagisproblem?

Nu börjar det bli jobbigt att lämna Liam på dagis mer & mer för varje dag efter Jullovet. Ok gick det väll dom hära första dagarna ändå då han bara sa att han inte ville att vi skulle gå men inget mera & när vi & fröknarna förklarat att mamma & pappa måste åka iväg en stund men vi kommer sen så har det gått bra. Allting går bra på morgonen & tills vi ska lämna honom tydligen. Nu när jag lämnade honom fick han nästan panik & började att skrika & grina & ropa maaaaamma. Jag gosade med honom mkt innna & han fick många pussar & kramar men inget hjälpte & jag vet att det bara är att gå då men jag tycker det är så hemskt. men fröken höll i honom i knät medans jag gick. Gud vad han skrek! Det är så hemskt att bara gå därifrån skillnad om man skulle i väg & jobba el så men nu när både jag & Fredrik är hemma känns et så dumt. Men jag vet också att hans lutar att grina när vi åkt & då verkar han trivas bra. & det måste vara någon fas han kommit in i eftersom det ALLDRIG har hänt förut. Hoppas det går övers snart för jag vill inte säga upp hans plats ju! Det tar ju evigeheter innan man får en ny plats & jag tror att han behöver vara på dagis en stund på dagen & leka med andra bra det tror jag är jätte viktig! Men skulle det fortsätta såhära el att det blir värre så vill jag såklart inte att han ska vara där. Jag klarar helt enkelt inte av att lämna honom skrikandes. Just nu vill jag bara hämta hem honom! Såklart skulle problemet bara bli värre om man lät honom följa med hem igen. Jag hoppas han får det roligt idag fasst det var en hemskt morgon. Dom skulle dansa ut julgranen idag :) Det tycker nog han är roligt. När vi hämtar honom sen ska jag försöka få en liten pratstund med någon utav fröknarna om dom har sett om någonting har hänt el så. Kan hända att någon kompis bytt avdelning el nått. El att det är någon han inte kommer sams med el nått. Jag tror personiligen det är för att han kankse hade ett litet för långt jullov.

Jag är trött idag,har inte sovit många timmar i natt. vaknade halv 4 när Fredrik gick & la sig & kunde inte somna om låg & tänkte på allting som vanligt. Sen vid 6 tiden höll jag på att somna men drömde bara en massa tok. Drömde att jag hade gått upp & klätt på mig men allting var så konstigt & jag såg en massa tok :( Så jag försökte spänna upp ögonen för att sen kliva upp på riktigt & starta dagen. Skulle ju ändå upp kl 7 så ingen ide att somna på den lille tiden inte då blir man bara tröttare.

Nee,dax att göra någon nytta!

Kommentarer
Postat av: Emma

Men gó Liam då! Måste kännas jobbigt som förälder att lämna sitt barn då de bara skriker! :( Uffa.. jag gruvar mig som bara den dagen då vi ska skola in Viggo på dagis... uscha! :(



Kanske Liam är rädd att ni ska "plocka ut bebis" medans han är på dagis!? :) Hihi. man vet ju inte vad de små tänker... Lilla lilla Liam <3

2010-01-14 @ 10:20:08
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: Sofie

Precis vad jag också tänkt att det kan bero på! Att det kan bero på att han tror vi ska ta ut ebbisen när han inte är henmma.

2010-01-14 @ 12:52:35
Postat av: Madeilene

ja jag tänkte precis säga samma sak.. tror inte att det är att han inte längre trivs där utan det är säkert för att han tror att ni ska vara på bb nu eller ngt och att han är rädd för det. :)

2010-01-14 @ 17:41:39
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0