Vår?

Idag känns det som vår ute,härligt! Jag tycker om våren men inte sommaren så det är på 2 vis när det blir vår för då vet jag att den äckliga varma sommaren är här :( Trivs inte att svettas tycker det är äckligt! Hellre fryser jag för då känner man sig frächare iaf. Men såklart har man väll klagat när det varit extrem kyla ute men idag är det perfa :) Solen får gärna lysa men inte för strakt som den gör just på sommaren. Kanske man kan njuta lite mera av sommaren ändå detta år när man är hemma & är mammaledig. Annars jobbar man ju varje sommar & det är VARMT inne på jobbet. När jag var mammaledig med Liam så var det en ganska OK sommar ändå. Vi gick på långpromenader varje dag eftersom jag bantade då & det var härligt. Längtar faktiskt till att komma i gång igen efter graviditetn med Viktväktarna & alla promenader & kanske spinning någon kväll i veckan när bebis blivit någon månad iaf.

Tänkte jag skulle vila mkt idag & ligga i sängen så inte man sätter i gång förlossningen såhära tidigt men istället började jag att dammsuga & då var jag fasst. Då började jag att damma överallt & skuran toan & fejja överallt haha. Knepigt nog avtog värkarna då & nu när jag suttit här ett tag & ätit & tagit det lungt då kommer dom smygandes tebax,knepigt! Bebisen är vaken iaf & det är den hela tiden nu nästan förut har den varit jätte lugn ju! Den sparkas så det gör ONT! Liam vaknade i går efter han somnat & kunde inte somna om. Jag som fick ont när jag skulle sova så han trode jag skulle måsta åka på sjukhuset. han var så snäll & skulle gosa med magen & ge bebisen hans snuttefiltar. Han trode bebisen hade ont & behöva ett plåster,ett gammlat plåster haha. Varför ett gamalt vet jag inte. Men ett plåster skulle den ha iaf & snuttisarna. Sen sa han att mamma fick skylla sig själv! & det kan han väll ha rätt i att jag får haha. Jag har ju valt att vara gravid & föda barn så det var ju rätt på ett vis som sagt. Han blev nog orolig att jag  skulle måsta fara in eftersom vi berättat för honom att när mamma fåront måste han sova borta & mamma & pappa åka in & plocka ut bebisen. & att han & pappa måste sova utan mamma någon dag & det vill han inte :/ Så han blev nog orolig starckarn.

Nu är det dax att ta reda efter lunchen sen hämta Liam på dagis <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0