Studievägledningen.

Denna morgon vart också rätt körig! Först städa sen ringde pappa & sa att han & jag måsta åka till farfar idag & passa honom medans farnor klippte sig i Ström så det gjorde vi, Sen åkte jag iväg för att lämna Liam på dagis, Träffade Åsa där en som jobbar extra på  dagis i ibland på Hagängsgården har inte sett henne på ett tag så jag fråga vad hon gjorde nu för tiden & då sa hon att hon pluggade till uska hemma på heltid & jobba extra ibland :) Prata me henne & jag sa att jag också var intreserad & frågade lite hur hon klarade sig ekonomiskt & hon sa att det var typ samma som om hon bara jobbade extra eftersom man får ett csn bidrag & sen får man jobba extra utöver skolan men det får inte överstiga 7tusen kr så 7tusen pluss csn bidraget det blir ju ca samma som jag haft i lön sen ja börja jobba extra igen efter mamma lediheten så det lät jätte bra, Ringde studievägledaren i Bergsjö som jag även vart tipsad av dom på Ams & visst hade dom utbildningar men liksom inte så att sitta i en grupp me lärare utan då fick man läsa hemma & det kanju vara lite tråkigt men & andra sidan rätt slönt :) Men hon hade intte tid att prata just då så hon ska ringa upp igen så det sitter jag & väntar på nu :) I morgon blir tjänsterna klar också sa Åsa hon hade också sökt haha det är ju flera 100 sökande så man har ju ingen chans men det ska bli roligt att se vem som dår dom :) Hoppas att det är några som är värda att få ett jobb! :)

Nu snart ska ja  åka & jobba ska bli roligt! :) Vad ska ni göra i helgen? Jag är sugen på att gå på krogen på Lördag1 :D Någon som vill? Johanna? Syrran? Någon annan?

Jag har beställt lincer igen nu mörk blåa så får se hur det går med dom denna gången sist var jag på fyllen & böla så jag tappade bort 1 & den andra hittade jag längst upp i ögonlocket när jag vaknade nästa dag haha usha!

Ne ha det bra allihopa :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Mellan tangenten med kommatecken/semikolon och tangenten med bindestreck/understreck finns en tangent med ett tecken som kallas punkt. För att öka läsbarheten i långa texter är just punkter ett mycket användbara för att ge läsaren naturliga pauser.



2008-10-09 @ 23:40:42
Postat av: sofie

Frivillig läsning!

2008-10-10 @ 10:06:05
Postat av: Molly

Ha Ha

2008-10-10 @ 18:15:48
Postat av: emma

Mia: om du stör dig på att läsa den här bloggen så kan du väl bara dra? Orka bry sig? Sofie skriver bra inlägg.... kram på dig Sofie

2008-10-11 @ 13:05:17
URL: http://emmavictoriia.blogspot.com
Postat av: Dilan

hejhej :)

Missa inte min videoblogg lite senare ikväll!

Ha det gött!



/ www.mramin.blogg.se

2008-10-11 @ 13:08:10
URL: http://mramin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0