Bad

Ja, väldigt dåligt bloggande nu för tiden. Hinner alldrig & det är ju så fint ute. Vi är mest ute hela dagarna i ända & fixar & donar. Idag har vi tagit hem en gammal gungställning som stog hos mamma & pappa som vi haft när vi var små. Den såg hemsk ut nu :( Full av mossa på den. Men vi tog högtryckstvätten & gjorde rent den. Köpte spray färg i rött & blått. Har börjat att måla den nu men färgen tog slut så vi måste fortsätta i mrogon då Fredrik köpt mera färg. Blir sådär men inte klart ännu! Jag glömde ju bort att maskera så det är färg lite överallt! Svårt att måla med sprayburkar ju! Alldrig gjort det förut. Men det blir bätte änn förut iaf. Köpte nya snören till gungorna idag i stan. Liam tycker det är så roligt att gunga :) Vi var ju istan efetrsom Liam har sovit hos farmor & farfar så vi hämtade honom idag på förmiddagen. Blev lite annat smått & gott vi handlade också. Bla: blommor på Kjellen 10st för 69 kr som jag har planterat nu ikväll. Blev lite småsaker också, sånt man behöver :) Vi bytte brolampan nu ikväll. Den som satt där var så klumpig & vi kom på att vi hade en oanvänd lampa vi fått av mamma för typ 2 år sen, en vit brolampa. Den satt vi upp isället & det var mkt finare :) Sen har jag städat & donat lite inne också. Ska dammsuga i morgon. Om jag hinner det vill säga. Ska först till mormor & gå ut med ragge som är där medans mamma & pappa jobbar. Sen ska jag hem & plugga hade jag tänkt sen hämta Liam på dagis. Sen måste vi till Hudik & köpa mera färg 6 hämta tapeterna som kommit. Skulle även ha kommit igång med att måla Liams rumm. Sen ska vi till lägenheten & fixa det sista. AA, snart den sista ju! Men det är bara lite fix kvar nu. Allting är städat där iaf. Men måste skruva fasst handtagen som sitter löst & spackla för ett hål. Blir nog full rulle i morgon med andra ord!

Igår var vi på fest på Stocka folketshus. Blev hemgång tidigt! Var inge roligt där men många man kännde  iaf. & maten var jätte god. Var inte på humör för att festa igår. Fredrik drack väll en del & hade kul. Saknade såklart Liam & drömde en massa mardrömmar inatt :( Jag är så fruktansvärt mörkädd så jag måste be Fredrik gå upp & tända fönsterlampan haha. Usha, jag kommer ALLDRIG att våga sova själv någongång! Hur botar man mörkerrädsla? El natträdsla kankse man ska kalla det för? Nu är den ännu värre när vi har övervåning. Jag är så rädd att jag ska höra någon gå där el nått :( Jag hör alltid en massa knepiga ljud. Nee, själv på natten vill jag inte vara! Antar att det var ovant att inte ha Liam hemma. Han brukar ju sova med oss för det mesta. El han kommer alltid till våran säng på natten & ligger & gosar med oss. Nu blev det så tomt i sängen även om jag inte låg själv. Allting hade iaf gått bra med Liam. men han hade inte somnat förens sent & stigit upp tidigt så det blev en tidig kväll i kväll för honom. Dagis i morgon igen också,bäst att han orkar med att busa med alla kompisarna då :) Synd att det inte bor mera barnfamiljer häromkring i husen brevid el så. Liam skulle nog tycka om att ha en kompis att leka med på fritiden. Han blev så glá i går när det var några småtjejer som gick förbi här. Han trode det var en annan som han leker med på dagis som var här haha. Han ropade hennes namn,gopojken! Han är inte blyg nu iaf, hejjar på alla han ser. Han är så duktig.

Igår gjorde vi Cuppcakes ur Leila bakar som jag fick av Johanna. Dom blev goda :) Fasst dom blev inte lika fin som i boken haha. Men dom smakar nog lika ändå!

Nee, nu får jag srivkramp. Bye!

Kommentarer
Postat av: Malin Viklund

Jag var ju jättemörrrädd ett tag. Nyktofobi, som det heter. För mig hjälpte det mkt då jag skilde mig, och måsta bo ensam. Då sov jag oftast med en lampa tänd, och ibland tvn på, på låg volym m.m. Eller musik. Sen blev det bättre och bättre.

2009-05-03 @ 19:42:02
URL: http://malinviklund86.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0