God kväll!

Nu har vi varit & kikat på huset. Vilken vändning allting vart så fort vi kom innan för dörren där! Hallen var jätte fin. Verkligen mysigt! Den hade dom gjort iordning målat vitt tak & gjort en jätte fin fondvägg. Var verkligen en varm & mysig kännsla man fik av att komma in i huset! Vardagsrummet var ganska liten men ack så fint & mysigt! Nya ekgolv var det där inne i v-rummet. En vit fin kamin. Köket var väll ok mkt finare änn på bilderna kan jag säga! Det var 2 sovrum där nere, vilket är perfekt för oss! Var tvättstuga där nere också. Sen var trappen rakt fram när man kommer in. Jo just ja, ett badrum var det där nere okså med badkar. Där uppe var det ett nyrenoverat duchrum. Sen var det 2 sovrum till där. Men ett av dom måste evrkligen tapetseras om för dom hade lossnat lite. Me ja jag kan skriva hur mkt som helst! Men iaf så var paret skit härliga! Ingenting var omöjligt från doms sida. Vi pratade om mkt! Men jag orkar inte skriva allting! Men man kan säga att det var precis som att hyra en lägnhet. Dom kommer hem i slutet av denna månda igen el om det var nästa. Då tar dom med sig ett kontrakt & då har vi förmodligen hunnit fundera en del till vilket är bra. :) Men vi bestämmde oss nog båda när vi kom innan för dörren där! Visst vissa rumm var inte snygga om jag säger så! Men vi får göra om precis hur mkt vi vill & i eget tyckte & smak. & det känns inte onödigt att göra om heller bara för att vi hyr, vi kommer förmodligen att köpa huset efter hyreskontraktet gått ut! För detta var verkligen ett perfekt hus för oss. Så mysigt& fint. & Tänk vad snyggt det skulle gå att göra. Nu är det bara att hoppas på att ingen köper huset förens vi skrivit kontrakt! För han kommer inte att ta bort annonsen på huset förens vi skrivit på. & det förstår man ju! Han känner ju inte oss på det viset & inte vi honom. Men han verkar vara en kanonkille!! Men om ingen köper det & vi verkligen bestämmer oss för att hyra det vilket vi nog gör så har vi ju ändå 3mån uppsägningstid på denna lägenheten, så det blir till våren vi flyttar in i huset då. Har man 3 mån på sig att kika på lite saker vi behöver inhandla. Man kan spara lite pengar & kpa tapeter till iaf Liams sovrum & vårat. Vi kommer att sova på nedervåningen & ha datarum på övervåningen, men sen vet jag inte vad jag ska ha i dom andra rummen? Men man får ju tänka på framtiden också! :) Han tipsade även Fredrik om ett extrajobb. Dom behöva folk där nu! På Skärnäs tror jag att det var. Kanon, så det ska han söka! Synd bara att det är lite nattjobb! :( Usha för att sova själv i ett hus. Men man får tänka på att det är tillsvidare, tills Fredrik får tebax sin tjänst på Huddig! För det tror vi på att han kommer att få så småningom. Så allting vart mkt mkt bättre av att träffa dom & att komma in i huset. Åhh jag vill verkligen bo där nu! Pluss att det satt jätte fin hatthylla & skoställ där! Precis sånt som jag ville ha. & dom skulle få sitta kvar. :) Sen skulle resten på tippen sa han. Men jag ska fråga om jag får köpa sofforna & deras tvbord som stog där! Skitnajs var det! Så nu ska jag mejla till honom om det!

Bye bye..

Kommentarer
Postat av: Madde

va roligt att ni ska byta till hus ni med :) det där huset är faktiskt jättefint och det är juh lite avskiljt eftersom det ligger längst ut mot skogen :)



ja vi ska köpa det där huset nu och det känns jättebra :D ehe blir nog klart till veckan vilket känns underbart :)

2009-01-11 @ 11:37:09
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0