5 av 1000

Drabbas tydligen av spinalhuvudvärk som jag också fick. Varför skulle jag bli 1 av dom 1000 för?
Visst det var jag som ville ha bedövning & jag som ville att dom skulle göra så många försök men jag hade INGEN aning om att detta var biverkning!
Varför går inte Mvc ut med info om sånt? Jag hade gärna velat vetat att det kunde bli såhära.
Har läst lite nu om Blodplatch som det heter när dom prutar in blod i ryggraden för att fylla igen hålen där det läcker ryggmärgsvätska & tydligen var detta en sista utväg om inte koffeintabletter & koffeindropp hjälpte & det gjorde det ju inte på mig men dom sa alldrig att det kunde ge neuvrologiska biverkningar,vad nu det menas men det låter ju inte så bra!
Nu ikväll har det smärtat till på ett ställe i huvudet & det är så läskigt :( Antar att det har med detta att göra det också.
Tycker det är väldigt dålig info både på sjukhuset & bvc. Alltså när jag skulle prova att ta spinalbedövningen så fick jag veta efter ett tag att jag kommer bli bedövad från ryggen & neråt & inte kunna röra benen på 2 timmar :O Då vägrade jag att ta den & blev förbannad att dom inte sa det först,dom tyckte det var dumt av Mvc att inte ge ut info & det kan jag hålla med om men samtidigt hade narkosläkaren tid att berätta lite om bedövningen & hur det skulle bli också,nu ville jag ta bedövningen ändå eftersom det inte gick att lägga eda´n men spinalbedövningen tog ju inte ändå även fasst dom sa att den nog gjort det.
jag kunde ju röra benen & det var precis som vanligt & jag kunde gå så NEJ,den tog inte!
Nästa gång föder jag helt utan bedövning,el lustgasen kan jag använda även fasst den inte hjälps så mkt i slutskedet men bra att ha något att fokusera på.
Smärtan i huvudet & i ryggen efter förlossnigen var mkt värre änn den under förlossningen,den höll ju i sig mkt längre!
Läst om jätte många mammor som säger att dom alldrig mera ska ta eda el spinalbedövning för dom får dödsångest av att tänka på vilken jäkla smärta dom fick efteråt & jag vet vad som menar! Dessutom har man en nyfödd bebis att ta hand om & det går INTE med spinalhuvudvärk kan jag lova,man kan bara ligga ner i sängen. Så nee,även om det inte behöver bli samma sak nästa gång så riskerar jag inte detta igen!
Jag får tänka som så att jag inte ens känner av smärta när jag är öppen 7 cm & sen är det väl börjar göra svinont så är det bara under en så kort tid & jag har klarat det 2 gg förut så jag klarar det igen.
Känns inte som jag fött barn för 9 dagar sen kan jag säga! Med Liam sved det som eld att gå & kissa varje gång & under en lååång tid,usha! Nu känner jag INGENTING & det var för att jag fick så bra hjälp med att inte krysta ut bebisen för fort,även om det var så svårt att låta huvudet stå kvar precis innan det kom ut om man säger så,usha vad ont det gjorde just då men det var det värt! Pluss att det går mkt,mkt lättare att föda som omföderska änn förstföderska,iaf vad jag tyckte!

I morgon är det dax för dagis för Liam igen,han har haft så tråkigt här hemma tror jag. Han tycker det ska bli roligt att få komma på dagis & leka av sig med alla kompisar & visa upp lillesyrran sin :) Lillesyrran bara sover & sover på dagarna & bråkar lite på nätterna. Hon trilskas & spottar ut nappen hela tiden. Sover typ 5 min sen vaknar hon igen & har spottat ut bampen hehe. Henns navel håller på att lossna nu,tror den är lite infekterad för det luktar inte gott om den just nu :( Ska ringa Bvc i morgon & väga & mäta tid så vi får väll se om vi får komma dit i morgon & kika vad dom tror. Ska även på banken & öppna sparkonto åt Alina & sätta in pengar på Liams,skulle ha varit & köpt fingerfärg också så man kan göra lite hand & fot avtryck. Jaja,får se vad som hinns med helt enkelt. Nu ska jag vänta tills Alina vaknar & vill äta innan jag lägger mig & inväntar ännu en sömnlös natt hehe :) Upp kl 07 i morgon,får se hur pigg man är då :P

Bye bye!

Kommentarer
Postat av: Linda

Fy farao!



Jag hade också problem med svidningar och sånt grejs efter förlossningen, dom sa att jag skulle dricka mycket vatten för det kunde svida lite granna efter förlossningen när man kissade, men dra mig åt skogen, det sved inte liiiiite heller!



Fy satan, och så hade jag i ca 4 veckor, minst!

och då sa jag för mig själv: om man ska ha såna här problem efter varje förlossning så tänker jag aldrig mer skaffa barn,

Men men det är ju värt det. men det tänker man inte då man ska sätta sig å pissa!! huaa!



Hur är det med huvudet och ryggen nu då?

Hoppas allt e bra,

Sköt om er :)

2010-03-22 @ 23:28:45
URL: http://lindawik.blogg.se/
Postat av: Carro

men när jag gjorde en abort då fick jag också spinalbedövning, dock kunde jag gå och den funkade på mig.

2010-03-24 @ 09:57:31
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Sara

När jag fick edan sa dom till mig att man kunde få sån huvudvärk, att några drabbades av de. Konstigt att du inte fick nå info om de men hoppas du e bra nu iaf så du slipper dras med nå skit i fortsättningen. Hur har det gått med ditt födelsemärke förresten? Hoppas vi kan träffas nå snart. Du ska inte in nå på fredag. Jag å Mahlin ska på stan då så om du har tid å lust kan du väl hänga på. :)

2010-03-24 @ 13:22:12
URL: http://zaralindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0