Stress


                                                 image35


Idag har det varit mkt som skulle hinnas med gå med Alma och sen Ragge eftersom mamma är i Gävle så har mormor hunden och det går inte gå med bägge Alma och Ragge sammtidigt så får gå med en i taget haha sen vid halv 12 skjussade jag hem Ragge och lämmnade Liam & Alma hos mormor sen ringde jag till Jordbruksverket i Hudik för att boka Almas vaccination men dom hade bara telefontid mellan 8-9 på morgonen DÅLIGT! Så blir att ringa i morgon. Sen har mormors syster och hennes kar varit hit för att ta med mormor till några bekanta som fyller år så var jag dit med Liam & Alma så dom fick träffas :) Nu sover Liam och Alma ligger här.. Jo jag har hunnit med och varit till farmor och farfar också och sen var jag i Harmånger och handlade hihi..

Imorgon sa jag stiga upp tidigt för att tvätta vagnklädseln dom kommer ju och hämmtar den på Fredag hoppas dom inte tycker den är för ful men man kan väll inte få bättre vagn för 600kr?

Idag vägde jag mig igen och nu var jag tillbax på 57,3 kilo gick ju upp 2 kilo av att fuska men nu är  man på rätt väg igen :) Nu är det bara 2 kilo kvar och jag måste måste måste komma ner till det nu! Men jag har varit sugen på pizza sååå länge nu ddet är tur man är pank haha slipper man köpa sånt skit :) Fattar inte varför man fuskar när man bara har 2 kilo kvar sen är man i sitt slutliga mål el det som har varit mitt slutliga mål men vill gå ner mera sen kommer alldrig kunna sluta :/ Men känner själv när jag är nöjd! Ne men liksom 2 kilo det är ju skit lite mot för vad man har gått ner förut haha som en droppe i havet haha :P

Vill gå ut och gå ikväll när Fredrik kommer hem och kan ha Liam och Alma kan man gå långt men inge roligt väder ju fasst har ju varit på ganska lång promenix idag igentligen om man lägger i hop allting haha.. Vill ha min stegräknare på mig när jag går men den funkar ju inge bra man måste typ ruska den för att det ska bli några steg den borde ju vara mer känslig tycker jag men men..

Trångt här hemma nu med  st vagnar inne haha men men snart är det borta!! :) Jag vill ha hus!! Men det får bli om några år funkar ju att bo här också eftersom det är en 3a liksom och Liam har eget rum som vi tapetsera också är det ju nästan som eget här ändå med uteplatsen och mkt skog runt om kring så et funkar ju! Sen om vi inte skulle ha hunnit flytta tills nästa barn kommer så får väll Liam och han/hon dela rum ett tag då det är ju många som gör det plus att små bebisar sover väll i spjälsäng hos mamma o pappas sovrum el ja dom flesta iaf :) Igentligen ska man inte klaga finns dom som bor i 1or med barn också haha man är väll bara lite kräsen :P Vill ha ett snyggt och nyrenoverat hus ahh el som man kan renovera om själv liksom fasst huset får gärna vara i gammaltstil det tycker jag är mysigt :)

Den hära dagen har börjat bra iaf Alma har sovit bra i natt och i morse ålg hon i sängen lungt med mej värmde mej hon var såå god hon var som en helt annan hund sen har hon inte kissat inne en enda gång i dag bara 2 gg hons mormor hehe men inte här liksom och det är STORA framsteg på gång men hon ville inte gå ut i morse men då gav jag henne frukost först och sen ville hon gå ut o kissa efter det el hon både kissade och bajsade ute på baksidan :)  Pratade med uppfödaren i går och fick lite goda tips om rumsrenhet också sa hon att hon skulle ha valpkurs nästa sommar :) Ser jag fram emot hehe..


Liam har lärt sig mkt han med :) Han har lärt sig att ge pussar men han gör det inte ofta men ibland när man frågar om man får en puss så får man det :) Och då blir mamma glad hehe..  Han pratar inte så mkt men han kan säga ganska många ord men inte på beställning hehe.. Också är han en rikgtig glassoman kan jag säga haha varje gång han kommer till gammelmormor så vet han att han brukar få glass så då går han till frysen och säger glass :) Gooo pojken min!! Idag skulle han ha gummistövlarna på sig trode det inte regnade idag men sen när vi gick ut så gjorde ddet ju det hehe så det passade bra att han hade dom gummistövlar med döskallar på så idag har han varit riktigt tuff när han gått i dom heeh... Ska köpa en ryggsäck åt han nu som han kan ha när han börjar dagis och typ när han åker och hälsar på hos farmor och farfar i Hudik som han kan ha ombyte och blöjor i slipper man ta med skötväska :) Då skulle han vara en riktig tuffing med egen ryggsäck och allt haha..

Nee nu ska jag inte skriva nå mera blir så mkt ingen som orkar läsa ändå :P

  Kram på er!!                                   image36

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0