Fixat

Nu har vi målat över klösmärkerna i hallen! Fasst dom syns ju fortfarande men ej lika mkt,tur det! Usha vad arg jag blir :( Men nu är det gjort & gör han det igen åker han ut med en spark i arselet!
På Lördag ska vi åka på Byggmax med mamma. Vi ska köpa golv & väggfärg! har bestämmt oss för att måla Liams vggar vita i stället för att tapetsera. Det blir billigare om vi målar & sen sätter upp 2 tapetvårder. Färger kostar lite över 200kr & då var det mkt färg så det kan räcka även till taket därinne :) Ska bli roligt att köpa det. Sen hoppas vi på lite hjälp från svärfar :) Varken jag el Fredrik har ju hållt på med sånt dära så det blir nog bättre om svärfar hjälper oss. Fasst måla kan väll inte vara så svårt? Kanske svårare med att lägga golv? Fasst vi måste ju träna lite också så vi kan fixa & dona själva sen. Fredrik ska hjälpa mamma att lägga in hennes golv också då skulle han få 2 tusen kr för arbetet & det är ju jätte bra! Då kan vi köpa mera golv & lägga i vårat sovrumm :) Vi ska ju även måla där sen & sätta upp en fondtapet. Vill ju såklart fixa här uppe också! Särskilt i rummet som står tomt just nu. Kan tyckas lite knepigt, varför göra om ett rumm som står tomt? Men det är verkligen hemska tapeter! Mörkblåa med en bord med djurmotiv på :( Datarummet vill jag också göra om men det får bli sen. Det är ju inte dyrt att måla om & i vissa rumm är det ingen bård så man beghöver inte spackla & grejja på. Bara att måla på tapeten lix. Hoppas ekonomin ser bra ut om 4 år så vi får köpa detta hus! Jag vill verkligen det! Vi trivs ju så bra här & det skulle vara så roligt att börja renovera om köket, vet precis hur jag vill ha det ju! Ååå,vad roligt det ska bli isånnafall.

Nu ska jag ta på trött Liam pyamas sen kika på ikea. Ska dit & köpa det vita soffbordet också ju :) Kommer bli najs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0