Huga.

Idag har vi varit in till stan. Fredrik skulle på möte med Ams så jag & Liam passade på att följa med. Först var vi alla på byggmax & kikade på golv. Oj vad billiga golv det finns! Vi har nog redan bestämmt oss för att köpa där iaf. Golvet vi ska ha i Liams rumm är ljust, var starkt emot ljust först, alltså ljust trägolv. Men nu var det jätte fint & billigt 49kr kvadratmetern. Så det blir nog ett sånt till honom,passar ju bra i barnrumm. I vårat blir det ett mörkare trä, mahogny tror jag det var. Det var inte många kronor dyrare. Köpte vitfärg & penslar när vi ändå var där. Gd vilken kanon service vi fick! Fick hjälp med att hitta precis den färge ja ville ha & han sa att vi inte skulle ha den med lacknafta i eftersom vi hade en liten fis hemma. Det luktar ju så fruktansvårt mkt så han hjälpte mej att hitta en ärg som inte luktade något alls! Sen fick Liam en ficklampa gratis av han som jobbade där. En kanonkille! VERKLIGEN BRA! Han pratade & var jätte trevlig! Dit kommer vi att åka flera gånger. Så ska man bli ehandlad i en butik säger då jag. Liam var jätte stolt över sin ficklampa :) Han somnade med den ikväll, hehe go pojke! Efter att vi varit där så åkte Fredrik på Ams medans jag & Liam gick på stan en sväng. Liam lekte med bilen 6 hästen inne på Guldsmeden sen gick vi på leksaksaffären. Det var inte det lättaste! Fyfan rättaresagt. Han skulle leka med precis allting & kuta runt. Kastade bollar över hela golvet & rev hyllor. Jag hade saker i händerna, handlade en stor stekpanna med en massa tillbehör till Liams leksakskök han älskar ju sånt! Men usha innan vi kom drifrån. Gick till bilen & väntade på Fredrik. Liam somnade efter allt bestyr på leksaksaffären. Hade ju ingen vagn med heller, han hatar ju att åka vagn på stan bara klättrar ur den. När vi kom hem målade jag 3st ramar med den nya färgen, från träfärg till vitt. Vart ganska bra resultat med tanka på att jag inte alls kan måla. Men jag måste träna på småsaker först innan jag ger mig på skänkarna här hemma som ska bli vita. Hoppas det blir bra!

Idag hade mit paket kommit. Vart nöjd med alla saker, inget åker tebax. Liam vart nöjd med sin matta också :) Tur det! Sakerna får ligga i kartongerna tills vi flyttar till huset. Kul att samla på sig en låda med bara nytt :) På Fredag ska vi ju till huset igen & träffa Per. Skriva kontraktet mm. Ska bli kul :) Våran lägenhet hade kommit ut på internett nu sa Johanna. Känns knepigt ändå. Men ska bli skönt att flytta härifrån! Men det blir ju helt klart mera jobb med ett hus. Klippa gräsmattan tex. Usha sånt vill inte jag göra. Jag är rädd för gräsklippare tror att dom ska explodera el nått. Men antar att det är jag som får göra även det jobbet tyvär. Ska Fredrik göra det blir han väll sur sen i 2dagar el nå. Inte så roligt! Har varit i luven på varandre hela dagen idag, blir så nu bara för att jag inte orkar göra allting! Jobba, komma hem & städa då det ser ut som ett bombnedslag, diska, tvätta, hänga tvätten. Ooo ja, det är mkt mera också. Man blir rätt trött! Orkar inte tjata nå mera på han. Hoppas han hittar nått jobb snart! Han verkar inte må bra av att bara gå hemma. Blir bara rastlös & sur, trött & hängig Var många som hade varit på Ams idag hörde jag, dom hade blibit tvingad att flytta till Norge att jobba annars fick dom ingen A-kassa :( Alltså dom skulle jobba borta 2 v sen vara hemma 2v, stakkars dom. Antar att Fredrik kommer att måsta göra det också :( Sjukt! Stackars Liam i sånnafall. Borde fan inte tvinga folk till sådant som har barn ju! Tänk jag som inte vågar sova ensam & särskillt inte i ett hus! Usha är så mörkrädd! :( Jaja, hoppas som sagt att det inte blir så.

Var & hälsade på armor & farfar idag också, var länge sen sist! Men idag blev det av. Hon hade ju sagt att jag var konstig som alldrig kom dit. men jag har ju inte all tid i världen heller. Men gammlingar är som dom är!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hm, när vi har varit på byggmax har de varit en väldigt ohjälpsam ung kille där. Som inte kunde nånting och inte ville hjälpa till med något, även då jag var där själv och skulle handla! Hoppas de har hittat någon ny!



Ja usch, så har vi det nu. Min sambo är borta i Norge och jobbar och sliter! Och jag är såååå mörkrädd alltså! Kan inte sova själv. Undra just hur man klarar sig som singel?!Haha. Men tur att man har mamma o pappa inärheten ialf =)

Men är sjukt att de tvingar de med barn och så.

Så gjorde de med min moster, hon måsta söka jobb i Göteborg fast hon hade hus, sambo och två små barn här hemma! Man undrar just hur de tänker?!

Hoppas det löser sig för er ialf och att han slipper åka iväg och jobba!

Ha de fint!Kramar

2009-02-04 @ 22:39:56
URL: http://pillapalmqvist.blogspot.com
Postat av: Sofie

Pernilla: Jasså? Men blev han varslad från jobbet han hade här hemma då? Usha hoppas att det börjar gå bättre för företagen nu snart! Ne usha, jag skulle alldrig våga sova själv! Vågar jag inte ens nu i lägenheten & då har vi grannar haha. Undra varför man är så jävla rädd? Det är inte bara barna som är mörkrädd iaf många som är det! Stakkars dej! Men det kan ju samtidigt vara bra ör att träna upp mörkerädslan, snart är den nog borta ska du se :) Många som måste sova ensam så gubbarna jobbar natt tex. Kram!

2009-02-05 @ 07:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0