Liams slantar

Gud vad Liam har pengar överallt. Här hemma har han en hel skål med pengar, i den är det tusen kr (räknade nyss) Han har ett konto till min bank är det är 2tusen på (blev fel när jag ändrade bank) Sen har han även ett konto på Freriks bank i Huiksvall där vi sparat åt honom sen han föddes, måste vara några tusen där också :) Ska ringa till Bergsjö & säga att gjort fel! Varför ska han ha ett konto på både Bergsjö bank & Hudiksvallsbank? Han hade ju redan ett i Hudik som dom drog 200kr var från mej & Fredrik & sätter in till Liams konto, onöigt att ha 2 ju! Men iaf, tänk om man kunde spara pengar så man hade jämmt! Spara & spara bara & inte röra dom på flera år. Typ låsa ett konto el nå. Så har vi gjort till Liam tror jag, att han får ta ut som när han är 18år till körkort om han nu vill ta det. Men jag antar det! Så hade jag, ett konto som jag hade pengar på tills körkort. det var jätte bra eftersom körkort inte är det billigaste! Visst kunde jag vara sur typ när jag var 13 år över att jag inte  fick ta ut pengarna till kläder el nått, tänkte ju då att ähh: det är länge tills jag ska ta lkörkort & jag behöver inte ens körkort jag kan åka bussen, haha. Nu är jag verkligen glad att jag tog körkort & att det fanns ett bankonro till mig då :) Hoppas att Liam blir glad över att få körkortet betalt. Går så fort! Vips är han 18 haha, gäller att spara i tid. destu mera pengar blir det ju hehe. Fan Liam är rikare änn va mamma & pappa är just nu, coolt. Måste in på banken & sätta in pengarna som han har hemma i skålen också, blir alldrig att man åker till banken nu för tien när man har internet tbanken hemma ;) Vill gärna sätta in mera pengar i månaden. Men detta får räcka nu tills bägge har fasta jobb.Har några år kvar att spara innan det är dax att använa pengarna :P

Någon som behöver en tvättmaskin? En billig & bra! Vi ska sälja våran eftersom vi ska få en ny i huset sen. en kan säljas när vi ska flytta i Aprill. 300kr? Ja, som hittat, lr hur? Slå till nu. Perfekt att skaffa när man bor i lägenhet, slipper man springa 1 mil med tvättkorgen till tvätttsugan & passa tier & allt skit. Vi är kanonnöjd med att vi skaffa tvättmaskinen :) Har även en del andra saker att säja då vi ska flytta till huset. En massa saker jag har ute i förådet som jag inte använder längre! Kanske ska ha en loppis? Ja, vilken bra ide! Haha, pinsamt. Nee, men jag har som sagt en del saker. Kan ju lägga ut biler någon dag! Fasst tror inte att någon här som läser min blogg är intresserad? Vill någon köpa en ny hamsterbur tex? Nee,tänkte väll det. Vem fan köper en hamster av er? Haha, sparar den nog utifall Liam vill ha en hamster någongång Burarna är ju rätt så dyra! Är en med plast runt om & me alla tillbehör. Frerik har även en Rc-bil som han igetligen inte vill sälja den. Han säger att han går så mkt minus. Är ju inte en vanlig billig raiostyr bil utan en kostadde några tusen som ej fungerande. Många som varit intresserae när han la upp annons på internett, men allrig blivit av att han sålt en eftersom han allrig får fingrarna ur.. Men va ska han me denna  bilen till? en har stått i över 1 år, finns inget intresse kvar ju! Bättre att någon som har intresse får köpa den. Inge roligt att släpa me sånt när man ska flytta ju! Skulle kunna sälja hur mkt som helst jag inte använer. Som mina ridbyxor, är typ täckbyxor fasst ridbyxor. Använda typ 1 vinter el nått för länge sen. Riktigt bra är om & varma. Dyra var om också! Hade ridstövlar också men dom fick jag sål på en gång, är för billig på allt tror jag haha. Nee men tipsa, många som pysslar med hästar ju! Kanske någon behöver man vet ju inte. Inköpta på granngården är dom iaf :) 200spänn säger vi för dom! Skit bra va? Tipsa, tipsa! Kan vi lägga pengarna på tapeter :) Alltid bra att skriva ut så hära kanske någon som just behöver något utav dessa saker tänker: Aha, ser man på! Vilket klipp jag som behöva just såna. Yhee!

Tyst!

Kommentarer
Postat av: Emma

Bra att sälja saker/kläder som amn bara har slängandes i hemmet.. Skulle med vilja göra det. Så mkt onödigt krafs vi har. Skulle vilja ha typ loppis i garagets i vår xD haha! men vågar inte...



Vi vill med spara pengar till vårat barn, som han/hon ska få ut på 18årsdagen! Jättebra ju! :) Så vi ska börja lägga undan/spara pengar direkt då bebben ploppat ut! :) Ser fram emot det.



Vi har faktiskt blivit rätt duktig på att spara pengar till oss själva med :) Just nu sparar vi mkt för att kunna köpa vagn, spjälsäng med mer :)





hoppas ni haft en bra helg! kramar

2009-02-15 @ 10:16:48
URL: http://ev-itsmylife.blogspot.com
Postat av: Madde

svar: ja hehe tack för att du förstår ;) hade tänkt fota igår men batteriet är snart slut och jag behöver hitta laddaren innan jag kan fota mera hehe. får bli till helgen eftersom jag ska till skolan i veckan.



ja vi trivs :) ni får komma över och hälsa på vettja :)

2009-02-15 @ 10:51:06
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Sofie

Emma: Ja men ha det :) Ja vi sparade också pengar till våran barnvagn som liam hade när han var bebis, kanon bra det ju! Vagnar är ju dyra även om man kan hitta begagnade ju!



Madde: Ok. Ja vi kommer gärna förbi någon gång :) Men när vet jag inte haha.

2009-02-15 @ 20:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0