Planer

Idag har jag fått lapp om att få rad i sommar på jobbet. Jag ringde & sa att jag ville jobba i sommar. Visste inte att jag fått brev av bemmaningen, det var först efter att jag ringt & frågat om jobb i sommar dom sa att dom hade skickat ut lappen, såg det sen. Men jag glömde att säga att jag ville ha bägge perioderna. Ska ringa på Måndag & säga det. Hoppas att jag får det bara! Ska även säga att jag vill ha mera i lön, det jag får nu är allderles för lite för att ha jobbat så länge. Finns ju många andra som inte alls jobbat länge som får mera i lön. Orättvist är det. Jaja, men iaf så har jag & Fredrik kommit på att vi har pengar att fixa iordning 2 rumm i huset iaf. Han får ju skaplig lön denna månad. Stämplingen pluss en massa semestergrejjs från jobbet. El ja, förra jobbet heter det väll kanske. Men iaf så ska han lägga undan ca 5 tusen till tapeter & golv tills Liam´s blivande rumm i huset. Sen kommer jag förhoppningsvis att få jobba bägge perioderna i sommar, iaf någon utav dom, då har jag skapligt med päningar som jag kan göra i ordning i vårat blivande sovrumm med tapeter & golv. Kanske låter dumt att hålla på & byta golv i ett hus man hyr. Men golven var verkligen inte fina! Tror det var röda golv i sovrummen nera. & Vi kommer väll förhoppningsvis att köpa det sen ändå, sen är det faktiskt inte så höga kostnader att tapetsera & byta till något billigt klickgolv som man kan lägga in själv. & även om vi inte skulle köpa det sen så ska vi ändå förmodligen bo där i 4 år, kontraktet kommer att bli skrivet på 4 år så det känns inte onödigt att göra om lix. Nee så det känns skönt att veta att vi iaf har pengar till att göra om det viktigaste. V-rummet är ju redan fin & det är ju dom rummena man ska vara i mkt & vill ha fina. Dom andra rummen behöver också göras om, men dom ska vi bara tapetsera några billiga tapeter. Inte byta golv, iaf inte när vi bara hyr det tror jag. Men vi får se!Vill ju inte göra om för mkt heller utifall vi inte köper det sen, då gynnar det inte oss lix. Men lite vill vi göra om för att trivas & få det lite som i "våran" stil. Gör man ju när man hyr lägenhet också. Inte byter golv kanske men tapetserar kanske. Vi har ju gjort det här i Liams rumm & jag ångrar mig inte att jag gjorde det, även fasst vi snart ska flytta. Han gillar ju sitt rumm. & det gör vi med :) I dom adra rummen har vi inte brytt oss i eftersom det inte är någon jätte hemsk tapet där. Ne men det ska bli så skönt med hus nu :) Perfekt att flytta in till våren, då är inte värmekostnaderna så dyra heller. Liam får ju en lekstuga att leka i också. Fasst den såg nästan fallfärdig ut om jag ska vara ärlig. Ska kolla riktigt först innan han får lov att leka där! Jag har faktiskt lek i den lekstugan när jag var liten, coolt va? Har varit in i huset också. Minns det blå rummet så himmla väl. Det ska bli vårat data rumm nu. Vi ska ju även måla taket vitt. Takfärg är ju inte nå dyrt alls! Såg att dom hade på Öb el Rusta för 70 spänn burken & då var det en stor burk! Man kan ju ta lite eftersom. I hallen var det redan vitmålat :) Är ju träpanel i köket också, den blir också vit. Jag hoppas att jag kan måla bara! Jag vill kunna göra något själv, men jag kan ju inte måla :( Blir bara tok! Men jag får öva på mina skänkar här hemma som SKA bli vita. Hatar träsaker nu. Vill bara ha allting i VITT, Älskar vitt nu, det är så fint.Jag vet precis hur jag vill ha det i detta huset. Men som stora renoveringar får bli när vi köpt det som sagt. Man kan inte renovera om ett helt kök när man hyr. El visst kan man men jag vill inte det. Men jag skulle absolut vilja byta ut hela köket om jag kunde. Men det får duga så länge :) Är glad bara att få bo i ett hus. Ska bli så SKÖNT! Vad mysigt det ska bli där med en kamin :) & billigt när man kan värma upp huset med den. Värmepumen är väll inte heller så dyr att ha i gång, men man kan ju minska på det betydligt mera på sommaren iaf.

Nu vill jag kika på möbler 6 tapeter & drömma mig bort en stund :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0