Söndag

Idag har vi varit på kalas till Alexander som fyllde 3 år. Det bjöds på kaffebröd & tårtor. Han fick en fin tröja & ett par strumpr av oss. Liam busade med Alex & Seb hela tiden Han ville såklart inte åka hem sen. Men vi måsta åka & handla så vi vart inte så jätte länge. Köpte en vv matlåda tills i morgon. Då jävlar är man igång igen! Tebax till 55kilo är mitt mål just nu.

Åkte hem & tog bort dom sista julsakerna & granen. Sen lagade jag mat,diskade,höll koll på Liam samtdigt! Inte så lätt. Maten vart nästan bränd! Men vad göra? Var ett berg av diskt som jag bara inte kunde se. Fanns inget att äta på om jag inte hade diskat. Fredrik låg i soffan & kollade på film så han kunde inte hjälp till tydligen. Alltid är det kvinnorna i huset som alltid ska göra allting jämmt! Så har det alltid varit & kommer alltid att förbli så. Tyvär! Bara att anpassa sig antar jag. Lovade mig jsälv att det alldrig skulle få bli så när jag flyttade tillsammsn med någon. Att om inte gubben hjälpte till med hushållet så skulle även jag skita idet. Funka ett tag på när vi bodde på Stormya. Men så såg det ut som det gjorde också! Dusk överallt! Gammla sopor som stank, kattlåda som alldrig tömtes. Kläder som alldrig tvättades! Men tillsut fick jag ge upp & inse att det inte funkar att bo så. Jag måste alldig ha rent ommkring mej! Visst kan disken stå någon timme, men inte längre! Så därför måste jag alltid göra allting själv. Även hur mkt jag än jobbar! Knepigt!

Nu har jag precis hängt upp tvätte & ska nig köra en maskin till. Sen ta reda på ännu ett diskberg från middagen!

Bye!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag skulle aldrig låta henke bara ligga på soffan o glo på tv om jag hade så mycket och stå i! dom ska oxå kunna hjälpa till om dom är lika mycket människor som vi! skulle inte tolerera sådant!!!

2009-01-12 @ 06:15:36
URL: http://baravi2.blogspot.com
Postat av: Emma Viklund

Joel skulle aldrig kunna ligga och lata sig medans jag springer runt och städar med mer :/ han får dåligt samvete då.. han kommer alltid och frågar om han ska göra nånting :)



att inte fredrik iaf passar liam medans du donar i hemmet? :p



aja, inte min ensak kanske ;) men fredrik måste läxas upp hihi

2009-01-12 @ 15:34:18
URL: http://ev-itsmylife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0