Rabbit

Jag har försökt & försökt att bygga kaninbur men det går fan inte! Fredrik har inte haft tid el lust att göra det. Men igår när han såg hur tappert jag försökte så rev han min påbörjade kaninbur om man kan kalla det för det & byggde en ny! Den blir jätte fin alltså, finare än vad jag trodde. Vi fick ju virke av en snäll pöjk hemkört & gratis :) Det var mest fult virke som vi ska ha till eldning men också jätte fint panel virke el vad det heter. Det har Fredrik & bygger med :) Nu är den snart klar. Fattas plåttak,lister & nät nu bara & kaninen såklart :) Sen ska jag måla buren gul med vita lister nu när den ändå blir så fin. Jag har länge velat haft en kanin & det kan ju vara roligt för Liam att få en också även fasst det är jag som kommer att få skönta om den givetvis. Det är en blandning mellan Hermelin/Löwen kanin, verkligen gudomligt fin & söt! Den är leveransklar  Juni men då jobbar jag. Är bara ledig 1 enda dag nästa vecka & det är den 10e då Fredrik fyller år så då ska vi fömodligen hämta hem honom. Hoppas att det går bra! Gäller att hålla på mkt med dom från börjar så den bli handtam. Den blir inte större än 1 kilo men vi har en ganska stor bur ändå! Denna som vi bygger nu är med ben men ska göra en stor hage av nät runt om lix. Då kan det vara ute där på sommaren. Då har den en stor bur med ben & så kan den gå ut själv från en liten bräda ut i stora hagen :) Då trivs den nog. Den har redan ett namn från uppfödren i Hudik & det är Phu. när jag sa att den hete det till liam så säger han det hela tiden så den får nog ha kvar det namnet :)

Jag har nästan nyss kommit hem från jobbet. Nu är jag ledig Lördag & Söndag, skönt! Blir nog att vi far in till Hudik i morgon en sväng & kikar lite bara för att hitta på något. Snart har Liam sommarlov också :) Blir nog Furuvil el något då. Hoppas det blir en bra sommar i år!

Brr, jag fryser! Ska kolla Hotmailen nu.

Kommentarer
Postat av: ragge

ingen bild på buren??????

2009-06-07 @ 17:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0