Nu då..

Nu kanske våren är påväg iallafall. Men det blir säkert snö redan i morgon igen,skulle inte förvåna mig iaf. Igentligen borde man kanske passa på att vara ute i det härliga vädret. Men har en såndära jobbig dag idag tyvär! Tycker inte om sånna dagar då allting känns hopplöst. Men antar att det blir bättre,brukar vara så. Alla har väll sina dåliga dagar ibland. Fasst dom är riktigt jobbiga. Som te.x när det är ny månad & man inte vet hur mkt man får jobba :( Vill verkligen jobba nu! Hoppas dom ringer snart! Usha,denna månad kommer att bli kämpig. Varför kan det inte vända snart & bli högkonjektur? Inte för att jag har blivit drabbad av jobb så. Men Fredrik har ju & det har ju en negativ invärkan på hela familjen. Fredrik tycker det börjar bli jobbigt att bara gå hemma & inte ha ett jobb längre. Vi får DÅLIGT med pengar mm. Då blir man på dåligt humör. Usha! Jag vill vinna pengar nu. Men det gör man ju alldrig. Men dyrt som fan är det att te köpa en trisslott som det alltid är nit på. Tror jag alldrig vunnit högre på en lott änn 50kr! SKANDAL.

Jag & mamma åkte till Harmånger idag. Måsta åka på jobbet & lämna min lönerapport. Sen åkte vi på pirre´s & co el ad affärn heter,måsta köpa nya vantar till Liam. Dom han har nu tå inte att bli blöt ens! Kostade 120spänn tror jag. Dyrt! Inget speciellt märke var det på dom heller. Inte vad jag vet iaf. Har alldrig hört av det märket först. Skulle ha köpt vantar när jag hittade ett par jätte fina på p.op i Sundsvall. Dom kostade lite mera men dom var mkt finare & kraftigare. Dom skulle nog tåla en hel del mera ute lek. Gummistövlar ska jag också köpa till honom. Hans är för små nu. Blir att ta hem dom från dagis & spara tills nästa. Fanns ingen storllek som passade till Liam där i Harmånger så får åka till Hudik någon dag. Tror A&H har billiga & fina störvlar. Jag skulle också behöva nya skor ju! Men det har jag inte råd med denna månad iaf & säkert inte dom kommande heller :( Får vänta med det till sommaren antar jag.

Nu ska jag äta min viktväktar låda,får se hur länge jag håller mig denna gången! Inte många dagar om jag känner mig själv. Usha,känner mig som en flodhäst just nu. Märks tydligt nu att jag gått upp i vikt. Allting hänger ut ÖVERALLT igen. Onödigt! Ändå är det ens eget fel att det blir så ju,ingen annas! Men ändå blir man förbannad på sig själv när man stoppar isig & mår dåligt? Varför trycker man i sig allting som kommer i ens väg då för? Nee,nu är det jag som ska ut & gå med hunden efter lunchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0