Stan

Idag har vi varit på stan hela dagen lång. El först var vi på banken i Harmånger & fixa lite saker. Var in & hörde om föräldrarpenningen samt Havandeskapspenningen på Försökringskassan också men vart inte mkt klokare på det inte. Åhh jag kunde bara tänka på det Liam satt & sa till tanten som vi pratade med. Hon sa till Liam att hon tyckte att han hade ett fint plåster & pannan & frågade vad han hade gjort & då svarade jag att han rammlar ner i från soffan & slog huvudet i bordskanten. Då säger Liam:Pappa gjort det & pekar på pannan! Det låter ju så illa men han menar ju att pappa satt dit nytt plåster. Ibland säger han att mamma gjort det när jag bytt plåster men det låter ju precis som att vi gjort själva skadan på honom när han säger det. Ibland säger han ju mamma bytt plåster el pappa bytt plåster el doktorn satt plåster men inte idag. Åhh vad pinsamt det var. Inte förklarade jag för tanten vad han menade el :( Usha man blir så skrajj sånna gånger. Men jag frågade ju Liam om han menade att pappa bytt plåstret & då sa han ju ja men vet inte om hon hörde det. Åhh vad typsikt! Hade en unge sagt så till mig så hade jag blivit misstänksam iaf så det blev nog hon med! Synd bara att det lät så himmla illa :( Men jag förklarade för Liam att han måste försöka säga hela meningen om plåstret inte bara att pappa & mamma gjort det. Han brukar ju säga att han rammlat in i bordet & att han fick åka in & limma & få plåster av doktor sen byter mamma & pappa men inte idag då. Liam är en riktig klanter också! När vi var hos Fredriks farmor & fika innan vi skulle hem så busade han på golvet & halkade & slog andra sidan av pannan i skåpluckan så det bara small :( & i går sprang han runt med sitt microfonstativ & blåste i & sprang rakt in i väggen med det så det vart ett ganska stort sår i läppen som blödde. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra med honom snart. Snart sätter jag skummgummikuddar över hela honom & huset! Han gör sig illa hela tiden & inte går det att hinna med sig innan det händer heller :( Han borde ta det lite lugnare men det lär han sig ju alldrig :( Är alla barn i den hära åldern såhära? Jag vill inte att han ska ha sån otur & rammla & slå sig hela tiden mamma lilla hjärta!

Klippte mig idag också :) Tunna ur det & klippte upp det. Mera juklappar har vi också handlat men är långt i från klar :( Är klar me alla barnen nu iaf.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja man vet ju inte de kan ju bli när som hellst nu :D Ja det borde vi ta och göra. Mahlin oxå men hon jobbar ju mycket :)

2009-11-21 @ 21:27:31
Postat av: Madeilene

hej :) kul att se er på IKEA hehe.. hittad ni något dåå ? :)

2009-11-22 @ 20:45:34
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0