Lillfisen

Jag saknar Liam nu när jag sitter här själv :( Såg hur han cyklade iväg till dom andra när jag åkte i från dagis. Han såg så liten & söt ut i sin toppluva :) Ville stanna & kramas längre! Var kallt ute idag så vi tog på långkallingarna när vi kom till dagis. Dax att börja med täckbyxor nu! Jag hörde att dom börjar sälja Julmust nu det som är så gott! Nu är det snart riktig vinter :) & Jul förståss. Jag låg & tänkte igår kväll att det är inte alls långt kvar tills December nu. Okt & Nov kommer att gå hur fort som helst igentligen! Sen är det Julmånaden ;) & Inte så långt kvar tills bebisens ankomst heller. Kan lika gärna bli i Febrari eftersom vi har tid 4 Mars ju! Då kan man ju inte räkna en hel månad där inte så det kommer att gå fort till Jul & fort efter Jul :)

Jag har precis ätit pannkaka,inte för att jag var hungrig men det har jag väll mig själv att skylla för! Hade innan farit ner på kisoken & köpt en hel påse mandariner & en glass så det är inte så undligt att jag rdean var proppad! Men ändå så måsta jag äta pannkaka också som blev kvar sen gårdagens middag. I början av min grav så var jag inte alls sugen på att äta,mådde mst illa men nu har det vänt. Nu äter jag hur mkt som helst igen :( Fasst det är svårare med kakor faktiskt då kan det ta stopp mitt i jag håller på att äta en. Men allt annat går bra att trycka isig. Inte konstigt att vågen stegrar uppåt! Har gått upp allderless för mkt nu så jag måste ta mig i kragen & äta nyttigare & röra på mig mera! Nu tar jag iaf 1 promenad om dagen men måste bli flera. Men det är lätt att "passa på" att äta mkt nu när man ändå är gravid men så ska man ju igentligen INTE tänka! Man ska INTE heller äta för 2 som många tror. utan kanske en frukt el ett glasmjölk & en smörgås extra om dagen om man är gravid. Jag äter 10 extra om dagen :( Nee,på Måndag måste jag skärpa mig precis som jag sagt varje jäkla Måndag nu!
& en till gravidmyt: Man får så fin hy när man är gravid! STICK! Det får man verkligen inte. Jag har fått tusen finnar i ansiktet nu tror jag. Ibland lyser dom röda som stoppljus :( Fasst jag ska inte klaga! Jag har fortfarande haft en lätt graviditet precis som förra. Ok,jäkligt ONT i svanken har jag även ibland denna gången men det går att leva med änn så länge iaf.

Har även funderat på hur det blir när man har 2 barn. Hur ska mitt samvete klara av att inte kunna busa & ha Liam lika mkt i knät när den lilla kommit? Liam är väll inget knäbarn precis men om han ser att jag håller i någonannans bebis el ens kaninen så SKA han minsann upp i famnen han också! Bebisar måste man ju bära på nästan hela tiden & amma (om jag nu ska göra det) Liam kommer bli så lessen tror jag :( Han är ju så van att få all uppmärksamhet nu. & han sover med oss i sängen hur ska det gå sen när den lille skriker & grinar hela nätterna & ska komma & tissa? Liam kommer då att vakna flera gånger om natten han med & inte orka med dagis :O Men jag vill inte köra iväg honom heller bara för att nu ska hans syskon ligga där! Men jag har försökt att förklara för honom att han måste börja vänja sig vid att sova på sitt rum i sin egen säng ,inte bara honom har jag försökt intala att det blir bäst utan mig själv också. Hur ska jag kunna sova utan honom tätt intill? Även om han är som en vilde när han sover & man ibland får en fot i annsiktet el i ryggen el att mann vkanar allderless blöt av sevett & han ligger nästan uppå en så är det en vana att han ligger där nu! Det är ju mysigt också, & han vill ju vekligen INTE sova i sitt rum så jag tycker synd om honom också ju :( På Bergstigen gick det bra för honom att sova på sitt rum men inte när vi flyttade hit till huset. Förut vågade han inte ens leka ensam på rummet sitt. Men nu leker han ofta där själv! En gång stängde han till & med dörren om sig så han gör ju stora framsteg :) Kanske dax att vänja honom vid sin säng ändå? Det blir nog bäst så. Iaf för hans egen skull.

Nee,blev långt nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0