Namn

Igår var jag till studievägledaren Lena & pratade om hur vi skulle lägga upp utbildningen jag kom in på. & vi kom fram till att jag inte ska gå detta år eftersom jag redan läst häldten av kursen så kommer jag inte hinna hoppa på sen förens knodden är ute. Men jag tog upp det hära med att kanske få averka praktiken nu iaf. Men det verkade inte gå men hon skulle prata lite med lärarna i kursen & höra med dom vad dom tyckte så skulle dom höra av sig sen. Men det dummaste är att det kommer att bli ett glapp för mig då om jag börjar redan nu :( Vi får se hur det blir annars är det ingen bråska heller för då läser jag nästa år istället. Börjar i vinter då isånafall då jag varit mammaledig i 9 mån så får Fredrik vara hemma resten :) Sen har jag bara schema lagd tid 3 dagar i veckan också så det blir nog bra! Jag funderar ändå på att läsa lite till på distans nu igen,även om det inte finns just dom ämnena på hälsingevux som kommer att finnas på själva utbildningen att läsa annars hade jag ju kunnat gjort så men dey går ju inte :( Men jag kan tex läsa upp matten el läsa psykologi vilket bara är ett pluss i kanten att ha läst när jag ska söka jobb sen i framtiden. Men jag ska fundera lite till,vore ju skönt att ha något att göra nu när det är så dåligt med jobb! Psykologi har jag hört ska vara ganska roligt även om det låter tråkigt? Sen har jag även börjat fundera på om man skulle ha läst till Sjuksköterska i stället. Bättre betalt men mkt mera pluggande såklart! Men det är nog goda chanser att få ett fasst jobb sen kankse? Fasst är det Sjukskötersa jag vill bli då? Jaoo,kankse! När jag ska ha min praktik så skulle jag vilja vara på BB el förlossningen kankse? El öron/näsa hals mot. Vi får se vad jag väljer :) Men det skulle vara roligt att få börja med praktiken nu så den är avklarad men då blir det ju förståss konstigt sen när jag går hela utbildningen! Vad ska jag då göra när mina klasskambrater är ute på sin praktik lix? Nee,blir nog att läsa psykologi & matte tills bebis kommer.

Har ni några namnförslag till bebisen då föresten? Jag har ju såklart mest funderat på tjej namn men man vet ju som sagt inte & det kan vara bra att vara förbered med ett pojknamn också :) I flicknamn har jag funderat på Novali el Nova,är det fint? Men om det ändå skulle komma ut en pojke då? Vad ska han heta då? Vad tycker ni? Skriv gärna lite namnförslag! Det är ju så svårt att välja :) Sen kanske man inte tycker att just det namnet passa barnet när det är ute men det får man ta då.

Ikväll är det föräldrarmöte. Liam´s farmor kommer hit & ska vara med Liam undertiden vi är där :)

Kommentarer
Postat av: Igga

Enar, Gunnar eller Gunilla

2009-10-13 @ 10:26:19
Postat av: sofie

Igga: Då tar jag Enar!

2009-10-13 @ 10:57:18
Postat av: Sara

Nova har vi oxå som tjejnamn :)

2009-10-14 @ 11:14:19
Postat av: Sofie

Sara: Ok,det visste jag inte! Då kanske inte vi ska ha det? El? El kan dom heta lika haha?

2009-10-14 @ 12:04:22
Postat av: Sara

Haha ja men de spelar ju ingen roll :) Sen om det blir det eller inte när dom väl är född får man ju se men de lutar åt de iaf :D Man kan ju ta hänsyn till alla heller man ska ta det man tycker är fint ju.

2009-10-14 @ 13:52:45
Postat av: Sofie

Sara: Ok, ja tur att du tycker så :) Jag visste inte att ni funderat på det faktiskt.

2009-10-14 @ 15:16:58
Postat av: Sara

Jag har alltid tyckt om Nova men vi trodde de skulle bli en pojk ju men nu vet vi ju inte fast vi har ju inte talat om nå namn just heller för andra :) Vi ser väl va vi får om de blir Novor eller inte :D

2009-10-14 @ 19:36:36
Postat av: Sofie

Jaoo precis haha. Kan bli pöjkar också! Novali är ganska fint det också.

2009-10-14 @ 20:26:46
Postat av: Sara

Ja precis :D Novali ska nog min kompis döpa till för de sa hon när vi var typ 15 att hon skulle döpa sitt barn till de å hon ska ha i januari :) Men fint namn de oxå.

2009-10-14 @ 21:44:35
Postat av: Sofie

Ja,många som döper till Nova & Novali nu tror jag:) Har Mahlin förlovat sig föresten?

2009-10-15 @ 09:58:15
Postat av: Sara

Ja det är det faktiskt. Ja det har hon gjort :D

2009-10-15 @ 10:29:21
Postat av: Sofie

Sara: Jag tyckte jag läste det på Facebook men hon har inte sagt något. när gjorde hon det då? då Måste jag skriva grattis te henne.

2009-10-15 @ 12:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0