Pojkar kan inte ha Uvi

Nix Liam hade inte Urinvägsinfektion enligt hans läkare. Pojkar kunde inte ha det! Haha,det vet till & med jag att dom visst kan ha. Men det är inte lika vanligt för pojkar som för flickor att få det men visst kan dom ha det. Sen så ville såklart inte Liam klä av sig inne hos doktorn vilket jag förstår. Skulle inte jag vilja heller. Men det MÅSTA han göra inte kunde han ta upp andras patinenters tid inte så det var bara att klä av sig! Jag skulle inte lyssna att Liam inte ville utan jag skulle bara slita av honom kläderna för alla 2åringar sa :nej jag vill inte! Men jag sa att nej det går inte jag kan inte tinga honom kankse man kan försöka om en stund igen? Då fick vi gå & ta prover hps en snäll tant som kommer i från Stocka så hon kännde igen oss :) Inne hos henne gick det givetvis bättre! Hon visste hur man skulle handskas med barn men inte självaste barnläkaren visste det! Liam var så duktig & tog stock i fingret mm :) Han fick ett klistermärke för att han varit så duktig. Sen skulle vi in till doktorn igen :( Liam ville inte vilket jag förstår,stakkarn :( Han blev ju så förnedrad där inne! Men innan vi gick in så fick jag ta av honom tröjan så doktorn kunde ta blodtryck. Men det var inget fel på liam enligt honom! fasst urinstickan hemma visade både blod & Uvi. Jag tog ju med ett urinprov från morgonurin också som jag sa att jag kunde lämna men då måsta han kissa där istället direkt på en sticka & det ville han inte. Men jag lämnade provet ändå! Så jag tror dom skulle skicka odling iaf. Kom på att jag glömde att fråga vart Liams remiss tagit vägen om knölen han har bakom örat var ju länge sen vi blev lovade reimss! Vi besökte ju hc 10 gånger tror jag utan att det gjorde något! Nu begärde jag remiss till barn i Hudik. Läkaren vi var till då sa att hon skrev en remiss men tydligen så ljög hon bara :( Skit sjukvård! Nästa gång blir det HudiksvallsHälsocentral iaf! Sen tycker jag att har man en gång sakt att man är missnöjd med sin läkare & vill byta så ska man fan inte få komma till samma igen & igen!

Kommentarer
Postat av: Sara

Va har ni varit till för läkare då! Vet väl vem fan som hellst att pojkar kan ha UVI. Usch stackars Liam. Tur att ni inte lyssna på läkarn å klädde av han stackarn. Vilka inkompetenta läkare det finns fattar inte att de ska behöva vara så. HC i hudik är inte heller nå bra tycker jag.

2009-10-06 @ 11:50:28
Postat av: Sofie

sara: Samma som vi gick till med knölen som vi aldlrig mera ville ha ändå fick vi honom :( Han är cp! Han nedgör en varje gång :(

2009-10-06 @ 15:44:26
Postat av: Sara

Ja det är ju roligt att dom lyssnar på en och bryr sig NOT! Hoppas han blir bra iaf.

2009-10-06 @ 21:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0