Alldrig rent!

Hur får man riktigt rent i ett hus igentligen? Går det? hur gör ni? Jag hinner inte lix & skulle alldrig orka att grovstäda hela huset i alla skrymslen & vrår. Skillnad i ett litet hus men i 6 rumm & kök? Det är damm överallt tycker jag! Alla hyllor & saker! Idag har jag iaf städat kökskåpen & torkat ur dom & ställt lite bättre ordning på sakerna. Men sen kom jag på allt jag skulle behöva göra. Skulle ha städat ovanför kylen i dom skåpen & rensat ur alla kökalådor & bestiklådor! skurat i sopskåpet. Idag tog jag bara i överskåpen. Sen har jag dammsugit men dammsugaren är helt knäpp & suger inte bra! Drog fram soffan & hittade TUSEN leksaker & fullt med damm! Orkade inte ens kolla under sängen vad man kan finna där under! Måste ta det en annan dag med då blir det väll inte av antar jag. Jag skulle ha torkat golven men har ingen skurmopp heller skurhink som jag kan använda just nu! Den jag har är INTE fräch! Den har jag kastat ut på bron Jag har soppåsar fulla altanen av allt jag kastade idag i skafferiet & soptunnan är full. Jag såg att kaffebryggaren var jätte lortig fasst jag brukar torka av den. Köksbordet har jag torkat & torkat men ändå blir det som vita räder på det,som jag torkat runt trasan med mjölk el nå. Blir så även om jag tar en ny trasa! Nee,usha tycker det alldrig går att få rent här! Man skulle ha tagit hit en en städfirma som dammade rent varenda liten sak här hemma & varenda liten vrå! Jag hinner fan inte.Men känns lite bättre nu efter lite städning iaf. Men jag ska kolla vad en städfirma tar för en riktig grovstädning som man inte behöver gör allt för ofta kanske. Kosta vad det kostar! Det är värt det tror jag.

Dricker en kopp kaffe nu. Jag har börjat dricka det nu efter ett långt uppehåll över sommaren då jag mått piss! Kaffe kunde jag inte dricka då jag vänta Liam heller. Men nu går det bra :)
Ska snart hämta min plutt som jag längtat efter så mkt <3 Undra om dom ringer om jobb i morgon? Annars blir det Mini-Kul :) Det var så länge sen vi gick på det nu så det skulle vara roligt! Men jag måste tacka JA om dom ringer om jobb. Måste vara ledig så mkt nu denna vecka & nästa! Begravning & ikväll info träffen sen Ul på Måndag & ja det är mkt just nu. Sen vill jag vara ledig då jag fyller år & dagen efter det då det är klädbytardagen. Jaja,vi får se hur det blir.

Undra vad man ska göra sen? Älskl slutar kl 4 tror jag om han inte jobbar över. Tror jag & Liam ska vara ute & leka efter Mellisen.

Bye!

Kommentarer
Postat av: Emma Viklund

Jag undrar med hur man får rent överallt.. Och dammsugar man och skurar golv och torkar rent överallt så är det edan dammigt och skitigt nästa dag... och då man har barn orkar och hinner man itne städa varje dag :/ på så sett vill jag bara bo i en lägenhet...

2009-09-15 @ 19:39:31
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja,fasst det blir lika om man bor i lägenhet iaf för oss haha.

2009-09-15 @ 21:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0