Ännu ett bakslag :(

Alina vägrar ju bröstet helt nu & tar bara flaskan,hur mkt jag änn tränar så går det inte. Fick tipset på familjeliv.se att testa amningnapp vilket jag redan testat med Liam & det gick inte alls. Men idag när vi var & handlade så tänkte jag att ähh,vad kan jag förlora lix om jag provar igen så jag köpte en. Provade på n gågn när jag kom hem & det gick ganska bra faktiskt förutom att hon inte blev mätt såklart & spydde som en gris! Jag som tyclte Liam spydde onormalt mkt som bebis,han hade ju fontän spyor då det bara sprutade ur honom men DETTA var ÖVERALLT,i hela vagnen hela hennes ansikte & inne öronen hela håret ja ÖVERALLT som sagt! Var bara att bada henne. Hon kan verkligen inte tåla min mjölk :O Provade amningsnappen nyss men då knölade den bara i hop sig & hon höll på att suga in hela amningsnappen i munnen,skit läskigt ju!! Den bara glider i från min fingrar när jag håller i den också. Kan det inte vara farligt med sånna? Sökte på internett men fans inget svar på det,bara att amningsnapp inte var bra för dom inte fick i sig tillräckligt med mjölk & brukade gå ner i vikt efetrsom det var hårdare att suga på den änn vårtan & på så vis så förvann även mjölkproduktionen efter hand också :( Ja,vad ska jag göra? Jag har provat ALLT!
Nu går det ju att pumpa & ge i flaska,iaf hemma då men nu spyr hon ju upp allting ändå :(
Känns som ALLT är emot att jag ska amma! & så kan man ju fråga sig om det är värt allting? Har provat allting nu & jag mår dåligt av detta att det inte funkar som det ska & alla kan ju faktiskt inte amma,det är inte bara att slänga fra tissen & amma för alla tyvär,även om många verkar tro att det är så. Jag tycker nog att det är bättre att kunna njuta av bebis tiden när den ändå går så fort istället för att tänka sig galen på detta med amningen! Men jag kan inte låta bli :( Känner mig som världes sämsta mamma som inte kan amma!! Det gick ju så bra i början. Tror det var den dära jäkla torsken som ställde till det,borde få medicin för att få bort det.

Kommentarer
Postat av: Madeilene

sv: ja skönt att höra att jag inte är den enda som tycker sig dricka mkt vatten haha. Jo de har ju koll och det såg bra ut sist så jag tycker inte det borde vara några problem just nu heller.



Tråkigt att det krånglar så med Alina men det ordnar nog till sig ska du se :)

2010-04-08 @ 10:30:14
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Ebbasmamma

Du ska inte känna dig värdelös som mamma som inte får amningen att fungera. Det tar på en både fysiskt och psykiskt. Och tyvärr så känner ju bebisen av när man själv är stressad osv så att slänga fram bröstet bland folk kan vara otroligt jobbigt. Ibland när de är folk här och jag är tvungen att mata henne, känner Ebba av att jag tycker de är obehagligt. Hon bara skriker, gapar och är sådär ivrig, suger inte alls.

Och då måste jag gå undan, då funkar de.

Kanske ska prova de? Hon kanske blir stressad av att du blir stressad. Ta det lugnt, gå och lägg dig på sängen, eller sitt om du hellre vill de. Och stäng dörren så ingen stör. Kanske är svårt när man har ett till barn att ta hand om, men när du inte är ensam hemma kan du ju göra de. Så du får vara ifred och slappna av.

Det där brukar oftast bli en ond cirkel, så försök bryt den så fort de går. :)

Du ska se att de löser sig.

Och gör de inte de, köp ersättning. För som du säger, bebis tiden går så himla fort, så att jävlas med amningen och inte njuta av bebis tiden, vad är bäst? Njuta av bebistiden såklart. Men jag förstår precis hur du känner! ♥

2010-04-08 @ 12:42:09
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

det finns ju ersättning man special beställer på apoteket... laktosfri eller vad säger man? Mjölkfri? Haha... jag vet inte vad det är, men barn som inte tål vanlig mjölk. kanske vore nåt för alina? värt ett försök kanske.

2010-04-08 @ 14:16:10
URL: http://mammatillviggo.bloggplatsen.se
Postat av: sofie

Emma:Det är inte ersättningen hon kräks av utan min mjölk konstigt nog

2010-04-08 @ 14:42:53
Postat av: sofie

Carro: Tack för alla tipsen,tyvär har jag provat men som sagt vad säger emot att jag inte ska prova varje dag,vips så kankse det funkar & det vet man ju alldrig :) Använder amningsnapp nu & pumpar ur så hon iaf får i sig bröstmjölk & så kör jag med ersättning också,funkar bra för hon äter som en häst & så mkt mjölk har jag inte hur mkt jag änn försöker få i gång produktionen så hög haha.Tyvär spyr hon ju så mkt av min mjölk men inte av ersättningen. Undra varför? Brukar ju vara tvärtom?

2010-04-09 @ 07:05:51
Postat av: Annoying

Interesting.

2011-01-21 @ 09:35:43
URL: http://annoying.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0