Buhu

Kunde inte hålla mig i från att prova att göra det dära julgodiset som verkar var så himml gott & i min smak,Rocky Rods tror jag de heter...

Mamma kom & passade Alina medans jag åkte ner på Kisoken & handlde indigrienser men är nere fanns inte alls det jag behövde,inte dumle och inte Polly. Så tog lite annat passade godis,den är nu klar och när jag provsmakade tänkte jag såhär: Vad är sp speciellt gott med detta,det smakar ju inte något speciellt sådär och då kom jag på att jag glömt det viktigaste= JORDNÖTTERNA! Så himml typsikt mej att alltid glömma något...

Jaja,dom står i frysen och i kylen nu och jag tro dom ändå kommer att gå åt här hemma,det smakar ju choklad ju och det är ju det bästa i godisväg som finns ;)

Idag skulle jag ha ringt Sjukgymnasten för min rygg,är nästan helt 100 nu att allting med huvudet sitter i hop med "knutorna" i ryggen..  Fredrik provade att trycka på en & fy f*n vad ONT det gjorde i huvudet då!
Jag kommer att skrika rakt ut om någon trycker ut dom,kanske inte ens är Sjukgymnasten man ska gå till? Kanske är Naprapat? Vi får se vad dom säger när jag ringer,om jag får fingrarna ur att göra det.

Sitter & funderar över Alinas mat "schema" Som det är nu funkar det inge bra...

Gröt har hon nästan helt ratat nu och vill ha välling i stället,hon äter ju på natten och sen på morgonen vid 7,det är lite olika det där i bland äter hon en gång vid 5 på morgonen med. Sen vid 10 äter hon välling igen innan hon ska sova Förmiddagsluren men då hon sen ska äta Lunch vid halv 12 så är hon inte så intresserad utav maten,hon är helt enkel mätt på vällingen hon drack kl 10. Lika så vid Middag,den är hon inte heller så intresserad utav,visst hon äter men inte så mkt som jag vill och oftast blir det att hon sitter & schöjs (stavning) Eller så håller hon på med en massa annat,tittar på Liam,slår på skeden så all mat flyger i väg,tittar åt ett annat håll,så hon är nog inte hungrig. Det är helt enkelt välling som gäller för denna damen,jag vill inte tvinga i henne mat och det är inge roligt tt mata henne då man gör det för att hon SKA äta och inte för att ho är hungrig däför måste jag lägga upp det på ett annat sätt och det får inte krocka med tiden för dagis läming & hämtning,hum...

Sen funderar jag på en till sak,hur ofta ska igentligen barn/bebisar bajsa? Alina kan bajsa 7 gånger om dagen om hon har en sån dag,oftast har hon det.. Alltid efter att hon ätit vare sig det är mkt el lite.
Känns som allt hon får i sig kommer ut bakvägen lika fort igen,inkomster & utgifter!

Nu ska vi prova med lite lunch en halvtimme senare än vi brukar,vilket är nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0