Galen!

Åkte in i går för jag´fick så starka värkar. Trode et verkligen var dax nu efetrsom det känndes precis som värkarna med Liam :O Ringde i & skulle komma in eftersom det gick så snabbt sist. Mamma kom hit & hämtade Liam som föresten var SÅ duktig & grinade ingenting :) På väg till bilen rann det vatten & jag sa till Fredrik att det MÅSTE ha varit vattnet som gick nu annars vet jag fan inte vad det var. I bilen känndes det så bra att vi var tidigare änn sist så jag slapp ha så jäkla ont i bilen,satt & andades & fokuserade på mig själv. Tänkte att denna gången hinner jag nog få bedövning & det känndes så bra. När vi snart var framme hade jag knappt ont alls & när vi kom in var dom helt borta :( Inget registrerades på ctg´n heller :( Skämmdes att komma in i onödan igen & jag sa att jag inte ville åka hem utifall det skulle starta igen. Fick ligga med Ctg ett tag pga höga fosterljud & när läkaren kom så hoppas jag på att han skulle säga att ne det blir kejsarsnitt. Men icke då! Jag hade ju haft så ont i huvudet & varit trött hela dagen å dom tog blodtryck men det var nomalt. Hade mkt för hög puls så det ville dom veta orsaken till,jag tror att det var för att jag var så jävla orolig & rädd & ångrade mig på vad jag gett mig in på :( Särskillt när man fick en sådan jävla försmak på allting :( Hur jäkla ont det kommer att göra så frågar man sig själv om det verkligen är värt det? Känns som jag vill backa ur nu! Kommer alldrig klara detta. Läkaren kollade vattenavgång men ICKE DÅ :o Hur fan kunde det rinna så jäkla mkt då? Känns som ett stort skämt detta om jag ska avra ärlig,känns som en enda mardrömm! Ont som fan gjorde gynundersökningen när dom använde sterila instrument pga infektionsrisken om vattnet skulle gått. Slemmisen hade iaf lossnat,men för det så kommer jag inte åka in nästa gång jag får värkar,föder fan hellre hemma snart! Går ju bara över då vi åker in.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hrm.. konstigt att det gick så mkt vatten då även fast inte vattnet hade gått.. Knepigt! hehe

Men sådär blev det för mig en gång också, hade jätte mycket värkar och sammandragningar, och när jag åkte in så hade dom typ gått över, det var ju pinsamt, känns som att läkarna/barnmorskerna inte tror på en.. Men men ..!! hehe.. hoppas bebisen ploppar ut snart ;)

Lycka till med allt, det där kommer ju gå superfint!

2010-02-10 @ 13:36:21
URL: http://lindawik.blogg.se/
Postat av: Emma (mamma till Viggo)

Uscha, gumman! Jag tänkte på er hela kvällen igår... Hoppas verkligen det är dags på riktigt nästa gång det sätter igång.. Jobbigt att ha ont så länge i förväg menar ja! :( uscha...



Saknade dig på Minikul idag <3

Kram

2010-02-10 @ 15:26:52
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0