Varför

La jag mig i sängen & vila en stund för? Tror ni inte att ryggen strejkar? Joo då! Tog mig knappt upp,fattar inte varför det gör så ont av att ligga ned? Liam har röjjt fram hur mkt saker som helst & tjatar HELA tiden om vatten tiilslut sa jag att nee nu räcker det & då får han så klart utbrott & ska hämta själv & sätter på varmvattnet som blir skållhett. Allting bara krånglar idag inget går som det ska. Stckars Liam brännde sig. Fattar inte hur vattnet kan bli så varmt? Då bara brast det & jag ringde till Fredrik & sa att ne detta funkar inte du måste komma hem igen :( Vilket han såklart inte gjorde. Jag fattar ju att han inte kan åka hem men jag får panik nu alltså! Jag förstår inte hur jag ska kunna klara att fixa på hemaplan när jag helt plötsligt kan få en värk el att ryggen låser sig & jag tar mig inte upp & Liam som är bråkig & trotsig? Det funkar ju inte! Det gör bara inte det nu tyvär. Slemproppen lossnar i bitar nu hela tiden idag så det är abslout dax snart nu,vet att den kan lossna några veckor före bara det inte är blod med så brukar det ju inte strta påengång. Men det känns så hemskt att gå & veta att det kan hända när som helst & särskillt när det är en bråkstake som man hela tiden måste passa & för att inte snacka om värkarna man får i magen av att tex tvångskläpå honom när vi ska ut el tex byta blöjan,det är inte bara att byta blöjjan för då hade det varit en enkel match! Han vägrar att byta & man får helt enkelt bära in en sparkande & skrikande Liam på toan & då gör magen sig påmind,det är just därför det är så jäkla svårt just nu att vara hemma själv. Skillnad om jag inte hade haft några gravproblem men vem har inte det som är höggravid?
Nu vill jag ha ut bebisen,snälla kom ut i natt & låt det gå fort så kankse Fredrik hinner åka & jobba i morgon bitti ändå! Sist hann han åka direkt från förlossningen till jobbet. Bara för att kunna vara hemma någon dag extra sen i stället när jag & Liam kom hem från bb. Nu vet jag ens om han kan ta ut sina 10 dagar. För mig spelar det ingen roll jag klarar säkert mig för då har jag förhoppningsvis inga gravproblem längre!

Inte satt det i gång förlossningen med hallobladste heller :( Men vissa säger att det inte gör det heller. Att man bara får sammandragningar som är bra för att träna inför förlossningen & att man knappt löder efteråt. & jag kan fan hålla med om att man fick ONT! Inte sammandraningar direkt men gud vad det tröck på nedåt & gjorde ont!
Nu har jag mer som små,små värkar i magen. Hoppas det sätter i gång snart!

Nu ska jag hjälpa Liam med bilbanan,han verkar lugnat ner sig nu iaf :)

Kommentarer
Postat av: Emma (mamma till Viggo)

Du bloggande inte på hela dagen igår och är inte inloggad på msn? Bebis på g? :D Nu blir jag jättenyfiken!!!



Tänker på dig vännen! Kramisar

2010-02-07 @ 10:42:10
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: Linda

Frågestund på min blogg :)

2010-02-07 @ 12:31:52
URL: http://lindawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0