Tjockis.

Det gick sådär idag på mvc,min barnmorska var sjuk så jag fick en annan. Tog faktiskt upp det dära med att jag är orolig över att föda hemma men som jag visste var det inte till någon större hjälp tyvär. Fick bara till svar att ja jag såg du hade en väldig snabb förlossning men tänk på dom som bor borti Los el vad stället hon nämde nu hette. Hon menade väll att dom hade längre änn vad vi hade. Hon sa att minsta kännning så skulle jag åka in & inte vänta. Jaha tänkte jag men ska jag inte våga lägga mig & sova om nätterna då? Det var ju så det började. Jag gick upp som vanligt för att kissa & märkte att slemproppen gått & jag blöde sen bara sa det pang & en jätte värk kom,trode åtmistånde att det skulle gå 1 min mellan värkarna men icke,dom bara kom HELA tiden hade jag värkar! Kunde inte ens klä på mig riktig känndes som vi alldrig skulle komma ut i bilen,det var någon som kom i vägen hela tiden & jag spydde ner hela toaletten! Då blev man smått chokad över att förlossningspersonalen tyckte lungt att jag skulle vänta hemma ändå till kl halv 9 & komma in då eftersom jag hade tid för ul pga att jag gick över tiden med 10 dagar. När klockan var halv 9 låg jag på bb & hade fött en son för många timmar sen! Det var bara att fara in & inte lyssna på dom. Om det blir lika denna gången att jag spyr överallt inte får på mig  kläderna för jag har så ont & det bara säger pang,utan en enda förkännelse hur ska vi då hinna? Denna gången är det inte bara att sätta sig i bilen att fara desutom utan det ska ordnas med vem som kan vara barnvakt. & inte nog med det så kan varen mina el Fredriks föräldrar bara åka i från jobbet hur som helt heller. Synd att inte barnmorskorna kan ta en på allvar :( Ska tillbax 1 gång till innan jag föder & förhoppningsvis så är Karin frisk då & jag ska försöka att prata även med henne,inte för att jag tror det ger resultat tyvär!

Handlade lite presenter idag till Liam fyller år,skönt att ha det gjort sen innan man blir ännu tyngre om man nu kan bli det? Var INTE roligt att ränna runt på stan men det gick hyfsat snabbt ändå & jag fick med mig allt jag skulle hem iaf pluss lite till ;) Köpte skit snygga kläder till Liam,det var ju desutom rea på hur mkt som helst i stan ju! Köpte svrta jeans pluss en grå Rollingstones tröjja som bara kostade 50kr på rea,han har redan en svart sånn men tyckte grå var fin också & den var ju så billig. Köpte även till en scarf som passade,tuff han kommer bli. Sa till mamma att hon kunde köpa en skinnjacka till honom i present som han kan ha till våren :) Fattas bara nya läckra vårskor sen då :) Köpte även nå leksaker & Rorry pysselbok. Lampor till sängborden i från Cleas Olsson & så nå smått som man behöver från H&M som deo mm :) Amningsbh provade jag också men ee jag gav upp & inte blev man ju på bra humör efter att ha sett sig från alla vinklar i provhytten,fyyy! När jag kom hem gick jag igenom lite gammla underkläder & fann 3 st amningsbehåar från sist så tur jag inte köpte haha. Men en vanlig bh skulle jag också behöva men jag orkar inte prova,ingen sitter bra :( Får fan inte runt dom runt ryggen ju! Har gått upp så mkt i vikt :( Börjar bli pinsamt att väga sig hos barnmorskan nu :( Fasst dom säger inget men dom läre undra varför jag går upp så mkt efter varje besök,humm kan det vara att 1 semla om dagen pluss rostmackor med marmelad & ost varje dag hjärlper till att skjuta på vikten? Det verkar misstänksamt. Men jag kan inte sluta har begär på sånt nu & jag skyller väll på graviditeten även fasst det säkert inte är så haha. Hoppas jag har en jäkla motivation till att börja med viktväktarna sen igen :) Tröstar mig själv med att tänka så iaf.

Nee nu MÅSTE Jag gå ner,har lovat Fredrik att kolla på Paradise hotell,jag som hatade det förut nu börjar man bli fasst hoho.

Kommentarer
Postat av: Emma (mamma till Viggo)

Ja, fy.. allt gick ju så himla fort för dig sist, förstår inte hur dom menar att du ska hinna :( uscha!!! tycker du borde få igångsättning, om inte annat borde du åka in med ambulans.. men dom kan ju ta tid dom med innan dom kommer :O :p



Vad tuff han kommer bli Liam hihi... Sötungen!! Just ja, 10feb börjar Mini-Kul :D



Kramis

2010-01-26 @ 09:57:46
URL: http://mammatillviggo.blogg.se/
Postat av: sofie

Emma: haha jag satt precis & funderade när minikul började igen :) Tack för att du berättade det,då ska vi gå dit :)

2010-01-26 @ 10:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0