Trött

Igår blev en ganska lång dag. Dom ringde ju alldrig upp från sjukhuset & sa hur det var med Ragge så vi åkte dit. Då hade han kviknat till & var nästan precis som vanligt :) Det var något vanligt fel som jag faktiskt tänkte på i går att det kunde vara. Det var förmodligen något fel på innerörat & balansen. Det blir samma symtom som vid hjärnblödning. Allting snurrar för djuret när dom får sånna anfall. Det kan såklart komma flera anfall också men det enda man kan göra är att vänta ut dom tills hunde  kviknar till igen. Nu repade sig ragge bra efter denna så hoppas han inte får ett till sen igen! Vi fick vänta tills hans dropp hade runnit färdigt vid 6-7 tiden så vi passade på att uträtta ett ärende först & sen käkade vi på Frassen & fikade på Dackos. Blev sent vi kom hem i går,Liam hade inte varit hemma på hela dagen. Det blev mkt i går så när jag kom hem ksundade jag mig att ducha & började plocka i hop men jag kom inte långt förens det började trycka på & göra ont :( Måste gå upp på en gång & lägga mig i sängen! Bara rann fostervatten också pga att den tryckte på så mkt! Jag undrar om det är normalt att det verkligen ska kännas när den åker ner i magen? verkigen smärtsamt! Måste ringa men jag drar mig för att göra det HELA tiden. Lyckades tillslut somna men vaknade kl 01 & kunde inte somna om :( Låg som vanligt & funderade & hade lite ont. Känns inge roligt att ligga där när alla nadra sover lix när man har ont & Fredrik somnade om hela tiden fasst jag väkte honom 3 gg. Fick ligga & krama om Liam iaf :) Lyckades somna om vid halv 6 men vaknade av att Fredriks alarm ringde kl 7 eftersom han skulle skjussa Liam. Väckte han men han somnade om & så gjorde även jag,vaknade 2 min över 8 & sa åt Fredrik att nu har du sovit över IGEN! Bara en massa stress för stackars Liam :( Han är ju inte heller direkt samarbetsvillig på mornarna. Men dom kom iväg tillslut & jag kunde inte somna om knepigt nog. Låg & funderade & funderade på allting! Jag måste kommit in i någon deprision av något slag. Tänker bara en massa saker man INTE ska tänka & oroar mig. Är så orolig över Liam så det går överstyr. Är så rädd att något ska hända honom HELA tiden. Men så kan man ju inte tänka jämmt heller men det går inte att sluta :( Men jag kom fram till att allting måste handla om när vi gått & sökt hjälp för Liam knölen bakom örat & vi har blivit totalt nonchalerade. Dom har ju till & med suttit & ljugit för mig rätt upp i ansiktet att dom just nu sitter & skriver en remiss till barn. Visst att dom gjorde det var över 1 år sen & vi har fortfarande inte fått en remissbekräftelse,det får man efter någon dag precis som jag fick nu ju! Igentligen skulle det nmälas man får ju inte ljuga & alla har rätt att kräva remiss men känsn som ingen lyssnar ändå. Även om det inte har växt något nu & jag är inte så orolig över den längre men igentligen ska man alldrig gå runt & vara säker! Vad gör det för skada att få kolla upp? Det gör ju mera nytta! Sen var det inte så roligt sista gången vi var på hc heller. Då Liam inte ville klä av sig alla kläder men doktorn sa att det SKULLE han visst & bara sa åt mig att lyssna inte på vad han vill utan ta av honom kläderna nu på en gång! Hna tyckte alltså jag skulle g´öra det med våld! För Liam blåhöll sig & vägrade hande jag bara slitit av honom kläderna hade han gjort illa sig :( Nee,fy! Hur kan man vilja tvinga en 2 åring att klä av sig som framför ågon han inte ens känner! Har dom ingen förståelse alls & är barnläkare? Nee fy! Sen håna mig för att jag inte kunde ta av honom kläderna? Jag blev förbannad & sa att jag tyckte det var bra att han inte tog av sig kläderna! Det behöver man inte heller göra för att kolla uvi! Nee,fy vad dålig sjukvåden är! Igentligen skulle som anmälas. Men vanvård över gammla som inte ens är sant det ska stå i tidningar det. sånt som inte går att göra något åt! Men ett barn skiter dom totalt i ju! Dom har ju hela livet framför sig,bättre att ta oroliga mammor på lite bättre allvar änn att bara skita i dom!

Usha vad jag skriver men det är så mkt man funderar på som är bra att skriva ur sig!

Jag vill sätta igång förlossningen nu! Orkar inte gå såhära mera nu snart. Men jag vill inte klaga heller. men skulle kännas bra för att få tid för igångsättning som så många andra får. Måste verkligen fråga om det nu! Det är mkt det jag oroar mig flr också hur fan man ska hinna in till förlossningen. Hur man ska hunna lämna Liam! Som ni ser tänker jag på ALLT just nu! Men när man pratar med andra på ex familjeliv som får igångsättning automatiskt för att deras förlossning var så snabb som 3 tim & dom har 30 min till bb,varför är det ingen som föreslår det till oss när till & med barnmorskan trode det fanns en ganska stor risk att föda hemma men att det skulle gå bra ändå! Jag vill INTE föda hemma ju.Min förlossningen tog fan inte ens en timme & vi har 30 min att åka pluss lämna Liam först! & den 2a förlossningen brukar gå 30 min förtrae änn den 1a har jag hört om inte fortare om man haft en snabb innan! Då blir det nätt!!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jobbigt för dig att du är orolig hela tiden, kanske är hormonerna som hjälper till lite oxå. Milliam har oxå en knöl bakom örat. Tror det är samma som Liam för jag kommer ihåg att du visa mig den förut. Vi ska på bvc å kolla den idag. Undra vad det kan vara, lite orolig blir man ju :/

2010-01-19 @ 14:58:29
URL: http://zaralindgren.blogg.se/
Postat av: sofie

Har han? Skriv vad dom tode det var sen då? Lymfkörtel el som dom säger om Liams??

2010-01-19 @ 16:29:46
Postat av: Sara

Han sa att det var pga att huvdet hade tryckts ihop som det gör under förlossningen å då kan "plattorna" som man har i huvudet, alltså skallbenet lägga sig över varandra. Så därför hade det blivit en knöl med det skulle räta ut sig så småning om.

2010-01-21 @ 21:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0