1 Mars

Tänkte igentligen inte blogga eftersom jag inte har någon ork men sen när jag kom på att det är ju faktiskt 1 Mars idag & den månad jag kommer att föda barn i å måste jag skriva av mig lite ändå. Tänk,vad fort det gått! Nu är det vår,inte för att det ser ut som det ute men ändå det är lixsom en vår månad väll? Bara 4dagar kvar till bf & ska jag vara ärlig trode jag alldrig att jag skulle gå tiden ut denna gången men nu verkar det som det & skulle inte förvåna mig om jag går över en massa dagar heller. Sover inge bra om nätterna nu utan vaknar HELA tiden,tror det är för att jag är rädd att det ska dra i gång & jag vill vara så förberedd som möjligt så vi hinner in mm därför ligger jag & oroar mig & spänner mig! Usha varför kan det inte bara sätta i gång som nu tex för? Vill verkligen inte fara in på natten :( Tänkt snart ska jag åka in på förlossningen IGEN :o Jag som sa alldrig mera för ca 3 år sen vid den hära tiden haha,nu är det snart dax igen! Fyy jag vet inte om jag vågar :( Kan man inte bara få en bebis utan att ha värkar & föda ut den? Jag tycker det inte är en normal smärta man måste gå igenom när man föder barn helt enkelt,jag tycker det är fruktansvärt! Men jag är glad att jag har fött helt utan smärtlindring för då vet jag att det strax är över när smärtan är som värst. Hade ju ingen aning om att Liam´s huvud var nästan ute när vi kom in på BB & då är det ju strax klart när man börjar känna att man vill krysta. Ändå sa barnmorskorna det dummaste man kan säga:Det hära kan ta flera,flera timmar till :O TASKIGT! Man vill ju hellre höra att nu är det strax klart då får man ju mera krafter! Dom måste ju fattat att det skulle gå fort eftersom dom kände huvudet när dom gjorde undersökningen? Nee fy,hoppas man blir lite bättre bemött denna förlossning & inte kommer mitt i skiftbyte som vi gjorde då,allting blev ju bara så fel då. Fick ju PANIK att bli instängda i ett rumm utan att någon kom tebax,funderade ju om det verklige skulle vara såhära? Tur att jag kunde trycka på lamet,men då blev dom nästan lite sur & stressade & sa att det faktiskt var skiftbyte men OK vi ska känna efter hur öppen du är & jag som inte ens kunde lägga mig ner på sängen,då blev dom bara ännu surare typ :( Nee fy,hoppas dom tar en mera på allvar denna gången men det tror jag nog :)

Jag har nyss lämnat Liam på dagis & ska ta & väcka Fredrik nu. Ska fara in till Hudik & köpa ammningspump,den jag hade när Liam var nyfödd har tappat sugförmågan :( Jag klarar mig INTE utan en pump! Det var den bästa investeringen kan jag säga. Det var nog därför jag klarade mig utan mjölkstockning tror jag. Kunde ju inte amma så bra & Liam fick i sig så lite när han åt från bröstet så därför var det bra att kunna pumpa ur & ge så han fick i sig bröstmjölk ändå. Minns hur ont det gjorde om jag inte pumpade ur :( Vi har tittat på en pump från Mam,ni vet mam flaskorna som är så bra det är sånna flaskor med :) Vi hade sånna till Liam & han fick alldrig magknip med dom eftersom dom släpper in luft lix,jätte bra! Dom är ganska dyr dom dära pumparna men jag klarar mig inte utan kan jag lova.

Nu vet jag hur mtk jag får i föräldrarpenning,trode det inte skulle vara så mkt faktiskt :O STOR skillnad på det lägsta som jag fick med Liam iaf :) Jätte bra ju!

Kommentarer
Postat av: Sara

Trodde nästan att du had åkt in när du inte hade uppdaterat :D Va på stan me Mahlin idag å då sa jag de undra om barre e inne nu :D Inte långt kvar hur som hellst, hoppas allt går bra för dig å att du hinner med smärtlindring denhär gången.

2010-03-01 @ 19:35:34
URL: http://zaralindgren.blogg.se/
Postat av: sofie

Sara: i går kväll hade jag så ont så jag trode det verkligen var dax men icke då det slutade,knepigt! Jag hatar att ha ont i förväg & veta vad som väntar en :(

2010-03-02 @ 08:51:32
Postat av: Sara

Usch va jobbigt. Hoppas det är över snart så ni får snusa på den lille :)

2010-03-02 @ 23:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0