Men snälla

Jag blir GALEN på alla dessa äckliga småkryp som finns,särskillt på sommaren. Vart vi än har bott har vi alltid haft problem med något skadedjur el vad dom kallas. Är det inte myror så är det något annat äckligt. Nu har jag sett 2 st äckliga djur som ser ut att ha 2 klor på stjärten,en såkallad tvestjärt som dom kallas enligt antezimex memsida,hur får man bort dom? Dom verkar vara under skänken i hallen. Dammsuger & dammsuger men ändå dyker det upp någon rackar då & då :(Myror har vi alltid haft inne,har inte stört mig så mkt på några myror,vem har inte det som bor nära skogen lix? Men när det är så pass mkt så dom är ÖVERALLT börjar jag bli less på dom! Dom är till & med i diskmasknen :O är TUSENTALS myror där inne,ÄCKLIGT! Man kan ju tycka att dom ska försvinna när man startar den & drunkna men NIX dom är kvar! Nu har jag hält dit 1 kilo salt,har hört att dom inte gillar salt så jag gör ett försök annars blir det att antezimex får komma hit & bespruta,då får vi säkert inte vara här på några dagar :(

Inte hjälps det att hålla städat i skrymslen & vrår heller :(

Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh fy jag hatar tvestjärtar! Råkade sätta mig på en sån en gång å jävlar vad han nöp fast sig i låret på mig. Å dom går ju nästan inte att ta ihjäl heller för dom är så hårda. Ni har inge fukt i huset? Dom verkar trivas där det är lite fuktigt. Typ i postlådor å så när de regnar. Hoppas dom försvinner!

2010-05-19 @ 13:02:27
URL: http://zaralindgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så blir det när man har ostädat

2010-05-19 @ 14:32:41
Postat av: Madeilene

tvestjärtar är vanliga på programmet "rent hus" eller va de heter.. som visades på 4:an. Kolla där för där har de tips på hur man får bort dem :)

2010-05-19 @ 20:16:55
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: sofie

Har inte sett några sen i går så hoppas dom har försvunnit,kankse var bara 1 som jag såg 2 gg?

2010-05-19 @ 20:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0